یونیسف: 2000 کودک در درگیری‌های کنگو مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل اعلام کرد بیش از 2000 کودک در درگیری‌های کنگو هدف سوء‌استفاده قرار گرفته و شمار بسیاری نیز آواره شده‌اند.

یونیسف: 2000 کودک در درگیری‌های کنگو مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد: بحران بشری و امنیتی در جمهوری دموکراتیک کنگو بر بیش از ۱.۵ میلیون کودک در این کشور تاثیر گذاشته است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از زمان آغاز ناآرامی‌ها و خشونت‌ها در این کشور آفریقایی بی خانمان شده‌اند.

تاج الدین اویواله، نماینده یونیسف در کنگو در بیانیه ای اعلام کرد: کودکان منطقه کاسای در جمهوری دموکراتیک کنگو عواقب وحشتناک این درگیری ها را تحمل می کنند و صدها کودک در این درگیری‌ها زخمی شده اند. همچنین گزارش‌هایی حاکی از بازداشت، اعدام و تجاوز به کودکان در این منطقه و سایر نواحی درگیر در جمهوری دموکراتیک کنگو منتشر شده است.

بر اساس این بیانیه، حدود 2000 هزار کودک از سوی این شبه نظامیان در منطقه کاسای به اجبار سربازگیری شده که دست کم 300 کودک به شدت زخمی شده و بیش از 4 هزار کودک را از خانواده هایشان جدا کرده اند.

آژانس حمایت کودکان سازمان ملل همچنین گزارش داد علاوه بر یک سوم مراکز بهداشتی، ۳۵۰ مدرسه در درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در این کشور تخریب شدند.

یونیسف همچنین هشدار داد که اگر این وضع بهبود نیابد 6 میلیون کودک که مجموع کودکانی هستند که در بخش های شرقی، غربی و مرکزی کاسای زندگی می کنند، در معرض خطر قرار می گیرند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود 400 نفر در درگیرهای این شبه نظامیان و نیروهای پلیس کشته شده اند.

از ابتدای اوت 2016 درگیری ها میان شبه نظامیان  "کاموینا نسابو" (جمهوری دموکراتیک کنگو)  و نیروهای پلیس با کشته شدن سرکرده این گروه در مرکز کنگو به خصوص در سه ماهه اخیر سال 2017 به شدت افزایش یافته است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار