در نشست همایش گفتمان فرهنگ مهمان‌نوازی بیان شد:

جایگاه گردشگری در وزارتخانه میراث فرهنگی تنزل پیدا می‌کند

معاون گردشگری میراث فرهنگی گفت: از پیشنهاددهندگان طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه، می‌پرسم چه شاخص‌هایی را مد نظر قرار داده‌اند؟!

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری نشست خبری همایش گفتمان فرهنگ‌نوازی با رویکرد توسعه گردشگری که امروز در سالن خلیج فارس سازمان حج و زیارت برگزار شد؛ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخشی از سخنانش در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه چیست، اظهار داشت: ما باید از یک پیشنهاد تصور بهتری داشته باشیم و من از پیشنهاد دهندگان طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه می‌پرسم که چه شاخص‌هایی را مد نظر قرار داده‌اند؟!
 
رحمانی موحد ادامه داد: قطعا با تبدیل شدن سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه جایگاه گردشگری کشور تنزل پیدا می‌کند، فقط دسترسی‌ها به وزیر بیشتر می‌شود.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری درباره دستاوردهای دولت یازدهم گفت: بیش از 19 میلیون و 900 هزار نفر گردشگر در دولت یازدهم وارد کشور شده و در همین مدت 39 میلیارد دلار درآمد گردشگری داشتیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص وضعیت اقامتگاه‌ها از نظر استانداردهای جهانی تصریح کرد: ما در حوزه اقامتگاه‌ها با دو عنصر فیزیکی و نرم‌افزاری مواجه هستیم. در همین راستا ضوابط استاندارد یک کشور موفق را مطالعه کرده‌ایم و نتایج آن را به یک استاندارد کیفی و ضوابط غیر فیزیکی تبدیل کرده‌ایم. جمع بندی این مبحث نهایی شده و در این هفته به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه خواهد شد.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انتخاب برندهای نمونه گفت: مبحث برندهای نمونه تا سطح فراخوان آمده و متن فراخوان نیز آماده شده است.
 
رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت مهمان‌نوازی در افزایش گردشگر اشاره کرد و اظهار داشت: همایش گفتمان فرهنگ مهمان‌نوازی با رویکرد توسعه گردشگری نتیجه تعامل شورای فرهنگ عمومی و سازمان میراث فرهنگی با هدف تبدیل کردن مهمان‌پذیری به یک نهاد و ساختار دائمی با یک رویکرد متوازن، جامع و ملی است.
 
وی افزود: این همایش با هدف ارائه یک جمع بندی برای شروع یک تفکر قوی در حوزه مهمان‌نوازی در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال جاری در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شود و 21 مقاله در آن مطرح می‌شوند که در آینده نزدیک مجموعه آنها منتشر خواهند شد.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: ما برای نهادینه کردن فرهنگ مهمان‌پذیری و توسعه گردشگری به کمک همه نهادهای مرتبط نیاز داریم.

همچنین؛ حجت‌الاسلام شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی در بخش دیگری از این نشست خبری به ریشه مهمان‌نوازی در فرهنگ ایرانی و اسلامی اشاره کرد و گفت: فرهنگ مهمان‌نوازی باید با همکاری همه نهادها در سطح جامعه نهادینه شود.
 
وی افزود: مهمان‌نوازی یکی از پایه‌ها و اساس سرمایه‌های اجتماعی به حساب می‌آید.
 
دبیر شورای فرهنگ عمومی خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی آمادگی آن را دارد که نهادسازی مهمان‌پذیری با مشارکت نهادهای مرتبط را در دستور کار خود قرار بدهد.
 

انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار