سمنان؛

آغاز کوچ بهاره عشایر با تاخیر 10 روزه

وجود مراتع و پوشش گیاهی مناسب در مناطق قشلاقی که به واسطه بارش‌های خوب امسال اتفاق افتاد سبب شد که امسال کوچ عشایر با تاخیر حدود ده روزه آغاز شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ مدیر امور عشایری استان سمنان گفت : عشایر استان سمنان معمولا در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت به سمت ییلاق کوچ می‌کنند اما امسال باتوجه به وجود پوشش گیاهی و علوفه کافی در مناطق گرمسیر و وجود برف در مناطق ییلاقی استان، کوچ بهاره با تاخیر 5 تا 10 روزه انجام می‌شود.

حمیدرضا حسینی با بیان اینکه کوچ عشایر این استان امسال 5 تا 10 اردیبهشت انجام می‌شود تصریح کرد : حرکت عشایر ظرف یکی دو روز آینده از قشلاق به سمت مناطق ییلاقی شروع می‌شود.

وی از وجود پوشش گیاهی مناسب در مناطق میان‌بند خبر داد و افزود : با توجه به کیفیت بالا و بهبود پوشش گیاهی مناسب در میان‌بندها، عشایر استان می‌توانند از مراتع میان‌بند برای چرای دام‌های خود استفاده کنند.

حسینی از آمادگی اداره امور عشایری استان سمنان برای کوچ عشایر خبر داد و گفت: بخشی از ایل‌راه‌های عشایری برای تسهیل در کوچ عشایر تیغ‌کشی شده و مابقی ایل‌راه‌ها نیز در اردیبهشت‌ماه جاری برای کوچ عشایر آماده می‌شوند.

وی از برنامه‌ریزی این اداره برای آبرسانی به عشایر در طول مسیر کوچ خبر داد و افزود : همکاران ما کار آماده‌سازی مخازن و منابع آبی تعبیه شده در مسیر کوچ عشایر را آماده کردند و در مسیر کوچ روزانه به عشایر آبرسانی انجام می‌شود.

مدیر امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه بخش عمده عشایر استان که در مناطق قشلاقی بیارجمند و شاهرود مستقر هستند از عشایر ایل سنگسر هستند افزود: عمده این عشایر به مناطق ییلاقی شهرستان مهدیشهر کوچ می‌کنند، ضمن اینکه بخشی از عشایر استان نیز کوچ برون استانی داشته و در ییلاقات استان‌های تهران، مازندران و گلستان مستقر خواهند شد.

انتهای پیام / ن
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار