اصفهان؛

اجرای 38 برنامه دانشگاه علوم پزشکی کاشان در هفته سلامت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:38 برنامه بهداشتی درمانی این دانشگاه به مناسبت هفته سلامت در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ابراهیم کوچکی، امروز  در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) با اشاره به اینکه شعار امسال این هفته «زندگی سالم ، با نشاط و امید» است گفت: آغاز به ساخت عملیات عمرانی پایگاه سلامت زنده یاد حاجیه خانم عذرا نوابی در قمصر و مرکز خدمات جامع سلامت کامو، برگزاری مسابقه هفته سلامت، آغاز برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کاشان برای افراد بالای 40 ساله و انجام غربالگری فشار خون از مهمترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی کاشان در هفته سلامت است.

وی افزود: برگزاری همایش ازدواج موفق در دانشکده پزشکی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری کوه گشت خانوادگی با همکاری سازمان رفاهی تفریحی در دره پریان، برپایی نمایشگاه خودسنجی سکته های قلبی مغزی در فرهنگسرای مهر، برگزاری مسابقه هفته سلامت، درج مطالب اموزشی در پورتال قلب سالم و انجام تبلیغات محیطی از دیگر برنامه های این دانشگاه در هفته سلامت است.

‌وی، در ادامه با اشاره به کلنگ زنی پایگاه سلامت زنده یاد حاجیه خانم عذرا نوابی در قمصر اظهار داشت: پایگاه سلامت قمصر که در سال 1346 در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع و زیربنای 300 متر مربع ساخته شده بود در حال حاضر با مشارکت 50 درصدی خانواده خیر سلامت همسر زنده یاد حاجیه خانم عذرا نوابی (آقای منصور حسینیان ) و دختر آن مرحومه خانم دکتر معصومه حسینیان با زیربنای 220 متر مربع در یک طبقه احداث می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان،تصریح‌کرد:کل اعتبار مورد نیاز برای احداث این پروژه400 میلیون تومان است که 50 درصد آن توسط خیر سلامت پرداخت می شود.

کوچکی، ساخت مرکز خدمات جامع سلامت کامو را در سال 1354 در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع و با زیربنای 240 متر مربع یادآورشد و گفت: احداث ساختمان جدید این مرکز در زیربنای 335 متر مربع و با مشارکت 50 درصدی خیرین سلامت کامو انجام‌می شود و ساختمان قبلی با کاربری جدید مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اظهارداشت: 700 میلیون تومان برای مرکز خدمات جامع سلامت کامو کل اعتبار مورد نیاز است که 50 درصد آن توسط جمعی از خیرین سلامت کامو پرداخت می شود.

شایان ذکر است تحرک بدنی، تفریحات سالم، فعالیت گروهی،

غذای سالم، جامعه سالم، سفیران سلامت، نهادهای اجتماعی، طرح تحول سلامت، ارتقاء کیفیت زندگی، سلامت روان نیاز همیشه و همه، هنر و رسانه، سواد سلامت و نهاد خانواده و مسئولیت اجتماعی از عناوین هفته سلامت به ترتیب از روز یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار «زندگی سالم ، با نشاط و امید» است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.