رئیسی در ارتباط زنده با کاربران فضای مجازی؛

رشد اقتصادی بدون اصلاح نظام بانکی ممکن نیست/ بهبود وضعیت کشور، علت حضورم در انتخابات است

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای حل مشکلاتی همچون فقر و فساد‌ها وارد عرصه انتخابات شده ام.

به گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در صفحه شخصی اینستاگرامش با کابران فضای مجازی سخن گفت.
 
وی با اشاره به بستر فضای مجازی گفت: در این فضا اولین بار است بعد از کاندیداتوری با مردم عزیز و جوانان برومند صحبت می‌کنم.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: این فضا می‌تواند در جهت شفاف‌سازی و انتقال اطلاعات کمک کند؛ بسیاری از بخش‌های مادی و اقتصادی و دیگر بخش ها که ساخته بشر است باید پشت ویترین قرار گیرد، همه مردم آن را مشاهده کنند، چراکه دسترسی اطلاعات امکان خوبی است که در اختیار مردم قرار دارد.
 
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه مشاهده  مشکلات کشور و وضعیت مردم باعث شد در انتخابات حاضر شوم افزود: برای حل مشکلاتی همچون فقر و فساد‌ها وارد عرصه انتخابات شده ام.
 
وی با بیان اینکه ما در کشور امکانات کمی نداریم؛ ادامه داد: امکانات ما شامل جوانان خلاق و همچنین امکانات مادی است که می‌توان با آنها وضعیت را تغییر داد.

حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: قطعا می‌توان با امکانات موجود، وضعیت دهک‌های پایین جامعه  را تغییر داد و با همین منابع موجود تغییری در دهک‌های مردم ضعیف ایجاد کرد. همچنین می‌توان در ارتباط با بیکاری ظرفیت موجود کشور را دید و با ظرفیت موجود اشتغال بیشتری ایجاد کرد.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  در ادامه با اشاره به امکانات اقتصادی در کشور گفت: در بحث پتروشیمی اکنون 2 میلیون تن ظرفیت داریم که می‌توان ظرفیت آن را به 10 میلون تن رساند و با می‌توان با توجه به صنعت مسکن ایجاد اشتغال کرد.
 
وی افزود: نباید خدمات دولت‌های قبل را زیر سوال برد و مسکن مهر به تعطیلی کشاند، افرادی که فرش زیر پای خود را فروختند و طلای خود را برای مسکن مهر دادند نباید آن‌ها را ناامید کرد.
 
حجت‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: به اعتقاد کارشناسان، صنعت مسکن می‌تواند شغل‌های مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد کند و به نظر می‌رسد می‌توان نرخ آمار بیکاری در کشور را از 12 به 8 درصد رساند.

وی با بیان اینکه در کشور کمبود قوانین نداریم؛ گفت: ما بسیاری از قوانین را داریم که اجرا نمی‌شود، کمبود امکانات هم در کشور نداریم، می‌توان کشاورزی را در منطقه به یک قطب تبدیل کرد، البته گام‌های بسیاری در این عرصه برداشته شده و ما معتقدیم می‌توان کارهای زیادی دیگری هم در این حوزه انجام دهیم.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به معضل فساد در کشور تصریح کرد: در بحث فساد نیز باید گفت می‌توان تغیبر ایجاد کرد، مردم ما تا چه زمانی باید خبرهای فساد را بشنوند؟ از یک سوراخ نباید چند بار گزیده شویم، باید این فساد مزمن که در ادارات وجود دارد را ریشه کن کرد تا فساد لانه نکند و راه آن شناخت ساختارهای فساد انگیز است.

وی افزود: اینکه دولتی بگوید دولت قبل مقصر است برای مردم اطمینان آور نیست؛ هنگامی که دولتی ساختارهای فساد را شناسایی و معرفی کند برای مردم اطمینان آور است. اینکه دولت اعلام کند لیست فساد را در اختیار دارد، اما در عین حال قوه قضاییه اعلام کند که لیستی به دستش نرسیده، از سوی مردم قابل قبول نیست.
 
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما ظرف 6 ماه به مردم و مجلس اعلام می‌کنیم که ساختارهای فساد در کجاست و اصلاح‌هایی انجام خواهد شد.

وی گفت: مسئله ما در فساد نبود قانون نیست، بلکه بحث اجرایی مطرح است. معتقدیم بسیاری از این مسائل قابل حل است.
 
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه دغدغه مردم دغدغه اقتصادی است تاکید کرد: ساختار اقتصادی ما باید خود را از نفت جدا کند و اقتصاد نباید مبتنی بر نفت باشد.
 
وی ادامه داد: در بحث مشکلات اقتصادی می‌توان مشکلات ساختاری و تحریم‌ها و تهدید‌ها را نام برد، اما معتقدم مسئله مهم‌تر، ضعف اجرایی در کشور است و اگر یک مدیریت قوی داشته باشیم ساختار‌های اقتصادی رشد خواهد کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه رشد اقتصادی بدون اصلاح نظام بانکی ممکن نیست، خاطر نشان کرد: ما در سازمان بازرسی کل کشور، نظام بانکی کل کشور را پشت ویترین قرار دادیم تا مسئولان مشکلات را مشاهده کنند، اما هم اکنون غصه دارم چرا که آسیب ها را می‌شناسم اما دستم باز نبوده و کار زیادی نمی توانستم انجام دهم.
 
وی تاکید کرد: معتقدیم اقتصاد کشور باید اصلاح شود و برای حل مشکلات اقتصادی طرح‌های خود را داریم. 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.