ساری؛

برنامه ای جامع برای تحقق توسعه کیفی آموزش دانش آموزان

مدیران باید همه جانبه خود را مجهز کنند و تفکر حل مسئله جز برنامه های مدیران قلمداد شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اسفندیار نظری معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه توانمندی مدیران در مشارکت همه جانبه است گفت: مدیران کارآمد با علم، هنر و حرفه مورد نظر با فعالیت جمعی از عهده ی کارهای مدیریتی بر بیایند.

وی مسئله یادگیری- یاددهی را امری ضروری در آموزش و پرورش برشمرد و افزود: اگر قرار است در مدارس استاندارد سازی انجام شود با اجرای صحیح برنامه تعالی مدیریت امکان پذیر است.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران گذر از نقش ساده و محدود برای گسترش به عنوان سازمان یادگیرنده را عاملی ضروری در پیشبرد اهداف دانست و گفت: مدارس باید از وضعیت محدود به سمت سازمان یادگیرنده حرکت کنند چرا که برای بقای پایدار و دوام و پیشبرد اهداف نیاز به تغییرات اساسی دارند.

اسفندیار نظری ویژگی های شخصیتی انگیزش، تصمیم گیری، قاطعیت، پاسخگویی و رابطه سازی را لازمه ی برنامه مدیریتی برشمرد و افزود: اجرای برنامه ی تعالی مدیریت مدارس از طریق جلب مشارکت جمعی، بهره گیری از منابع درون و برون سازمانی و مدیریت بر منابع مالی در بهبود اوضاع مدرسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی توسعه مشارکت سازنده ی معلم، مدیر، دانش آموز و خانواده را در فرآیند امور مدرسه مهم دانست و گفت: اگر برنامه ی عمل بر اساس سند تحول بنیادین تدوین شود به همان میزان برقراری نظام رشد ، آموزش مهارت و کار آفرینی در مدارس اجرایی می شود.

وی افزود: مدیران و معلمان با داشتن طرح برنامه و طرح درس، فعالیت های مکمل و فوق برنامه را برای دانش آموزان در دستور کار قرار دهند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش مازندران توافق، مهار مقاومت، استفاده از فرصت ها، محدودیت ها، پذیرش نارسایی عملکرد و بازده، شکستن کارهای بزرگ به کارهای کوچک،کنار گذاشتن روش های کهنه و ناکارآمد در بهبود اوضاع مدرسه موثر دانست و گفت : با دور اندیشی، مثبت اندیشی و با هدف گذاری واقعی و قابل اطمینان به شایستگی به حل مشکلات موجود بپردازیم.

نظری با بیان اینکه دفتر ثبت رویکردها و عملکردها باید در مدرسه جدی گرفته شود متذکر شد: به آزمایشگاه مدارس بها دهیم و با بهره وری آموزش های علمی و کاربردی منجر به شکوفایی خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان شویم.

انتهای پیام/آ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار