مقام روس: 6 قدرت جهانی متعهد به کمک به ایران برای بازگشت به اقتصاد جهان شده‌اند

نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت 6 کشوری که توافق هسته‌ای با ایران را امضا کرده‌اند، متعهد به کمک به بازگشت مجدد کامل تهران به اقتصاد جهان شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر ورونکوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز سه شنبه به دنبال نشست کمیسیون مشترک برجام در وین اعلام کرد شش میانجیگر بین‌المللی در توافق هسته‌ای ایران، متعهد به آمادگی برای ادامه کمک به بازگشت مجدد کامل این کشور به اقتصاد جهان شده‌اند. 

وی که به عنوان نماینده روسیه در این نشست حضور داشت، اعلام کرد شرکت‌کنندگان در این نشست در حالی درباره چگونگی سازماندهی نظام بانکی برای قوت بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی در ایران گفتگو کردند که گرایش و علاقه‌مندی جامعه تجاری به بازار ایران رو به افزایش گذاشته است.

در این نشست همچنین تاکید شد این نظام بانکی در ارتباط با جامعه تجاری به اندازه کافی انعطاف‌پذیر و قابل اعتماد نیست و هم در بعد داخلی و هم در بعد خارجی باید ارتقاء داده شود و کمیسیون باید گام‌های بیشتری در این زمینه بردارد.

این دیپلمات روس خاطرنشان کرد در نشست کمیسیون مشترک برجام علاوه بر این مسئله، درباره تاسیسات آب سنگین اراک نیز گفتگو شد. به تازگی قراردادی درباره بازطراحی رآکتور اراک به امضاء رسیده است و اکنون همه طرح‌های اصلی در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) همچون فردو و اراک می توانند شاخصه‌هایی برای کارآمدی این توافق باشند. کار بر روی آنها در حال انجام است و این نشان می دهد برای پیچیده‌ترین و دشوارترین مسائل فنی می‌تواند راه حل‌های مشترک وجود داشته باشد.  

کمیسیون مشترک برجام نظارت بر اجرای توافق هسته‌ای ایران را بر عهده دارد که ژوئیه سال 2015 میلادی بین ایران و شش کشور قدرتمند حاصل شد. امضاکنندگان این توافق 16 ژانویه سال 2016 از آغاز اجرای آن خبر دادند و بر اساس آن ایران متعهد شده است در ازای کاهش تحریم‌ها علیه این کشور، فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
تکیه بر توان داخلی برترین گزینه است....شش قدرت جهانی کی دلشون برا ایران میسوخت که این دومیش باشه....
United States of America
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
میخوام صد سال متعهد نباشند...گربه محض رضای خدا موش نمیگیره
آخرین اخبار