ساری،

پایش 61 واحد آلاینده زیست محیطی

61 واحد آلاینده زیست محیطی در بابل پایش شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نعمت ‌الله قنبری رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل گفت: 61 مورد پایش در ساعت غیر اداری و 19 مورد پایش از محل‌ های دفن زباله شهری پارسال انجام شد که 46 مورد واحدهای آلاینده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: اداره محیط زیست برای رفع مشکل زیست محیطی با همکاری معاونت بهداشتی، شهرداری و آموزش و پرورش بابل تفاهم‌ نامه‌ای در حال انعقاد دارد تا بر اساس آن خود مردم و شهروندان برای رفع مشکل زیست محیطی اقدام کنند.

قنبری گفت: در این راستا کمیته‌ای تشکیل شد تا گام‌های مؤثری در حفظ محیط‌ زیست و ارتقای وضعیت جامعه برداریم تا شوراها و دهیاران نیز در این حوزه ورود یابند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بابل افزود: اگر این طرح اجرا شود با همکاری دهیاری آموزش لازم در خصوص تفکیک زباله خشک انجام شده و زباله تر تولید شده نیز به‌ عنوان کود برای درختان مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

قنبری گفت: 521 مورد پایش، 72 مورد نمونه‌ برداری، 14 مورد پایش همزمان با آزمایشگاه معتمد، 50 مورد رسیدگی به شکایات، 52 مورد بازدید و پایش مرتبط با پسماند از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پارسال صورت گرفت.

وی افزود: 38 مورد تعداد اخطاریه رفع آلودگی، 18 مورد اخطاریه تعطیل، 13 مورد پلمپ واحدها، 8 مورد فک پلمپ واحدها، 30 مورد موافقت در بهره ‌برداری، 20 مورد مخالفت در بهره‌ برداری، 70 مورد موافقت در احداث واحدها، 28 مورد مخالفت در احداث واحدها پارسال در بابل انجام شده است.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.