مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران خبر داد:

ادامه عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب غربی تهران

ریاضتی گفت: مراحل طراحی و جانمایی واحدهای تصفیه‌خانه توسط پیمانکار در یک دوره شش‌ماهه از فروردین ماه امسال آغاز شده است که در سه‌ماهه دوم سال همزمان با طراحی، کار اجرایی احداث واحدها نیز آغاز می‌شود.

ادامه عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب غربی تهران
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  اصغر ریاضتی مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه اعتبار ارزی قرارداد برای احداث تصفیه‌خانه فیروزبهرام 124میلیون و 900هزار یورو است که از طریق بانک توسعه اسلامی تأمین می شود، گفت: با توجه به اینکه این طرح به صورت قرارداد EPC (طراحی، تأمین و نصب تجهیزات، بهره‌برداری) اجرایی می‌شود مراحل طراحی و جانمایی واحدهای تصفیه‌خانه توسط پیمانکار در یک دوره شش‌ماهه از فروردین ماه امسال آغاز شده است که در سه‌ماهه دوم سال همزمان با طراحی، کار اجرایی احداث واحدها نیز آغاز می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه روند تأمین اعتبارات، طرح احداث چهار واحد تصفیه‌خانه جنوب غربی تا چهارسال ‌ونیم آینده به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران در باره برخی مشخصات این تصفیه‌خانه گفت: سیستم واحدها شامل تصفيه كامل بيولوژيک به روش لجن فعال با قابليت حذف ازت و فسفر همراه با تأسیسات فرآوری لجن است.

به گفته وی این تصفیه‌خانه قادراست سالانه 190میلیون مترمکعب پساب قابل استفاده برای بخش کشاورزی را به چرخه تولید بازگرداند و به عنوان یکی از منابع آبی پایدار شهر نیز به شمار آید.

وسعت محوطه تصفیه‌خانه فاضلاب 32هکتار است که در جنوب غرب تهران، منطقه فیروزبهرام واقع شده است و جمعیتی معادل دو میلیون و 100هزار نفر را زیر پوشش قرار می دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار