تونل جدیدی در مسجد امام (ره) کشف نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در تونل آبراهه مسجد امام چیز جدیدی کشف نشده بلکه همان شعبات تونل قبلی در حال مطالعه و پاک‌سازی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الهیاری  در خصوص آخرین اخبار تونل آبراهه کشف شده میدان امام اظهار کرد: کارشناسان باستان‌شناسی همچنان مشغول مطالعه بر روی این تونل هستند و چیز جدیدی کشف نشده بلکه همان شعبات تونل قبلی در حال مطالعه و پاک‌سازی است که با توجه به کاهش ارتفاع، تونل به دو شعبه رسیده است.

وی با اشاره به اینکه باستان‌شناسان در حال پاک‌سازی، رسوب‌زدایی، مرمت و بند‌کشی این تونل هستند، افزود: گزارش نهایی بررسی مطالعات این تونل در 5 ماهه آینده اعلام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: این تونل فرض شبکه آبراه زیرزمینی را تقویت کرده و همان طور که مادی‌های اصفهان به صورت سطحی جریان داشته‌اند، یک شبکه زیر زمینی آب‌ها هم در اصفهان وجود داشته است.

الهیاری خاطر نشان کرد: این تونل ظرفیت بازدید عمومی را ندارد و ممکن است در آینده تنها برای افراد متخصص قابل رویت باشد ولی به زودی به بهانه هفته میراث فرهنگی برای خبرنگاران امکان بازدید از این تونل را فراهم می‌کنیم.

وی تصریح کرد: انتقال سرویس بهداشتی مسجد که موجب نشتی رطوبت به دیوارهای مسجد شده بود، در حال اجرا‌ست و سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، زمینی را بیرون از مسجد اختصاص داده که عملیات اجرایی آن قبل از عید آغاز شده و تا کنون پیشرفت خوبی داشته است.

الهیاری اضافه کرد: با راه اندازی سرویس بهداشتی‌های جدید، سامانه فاضلابی مسجد امام نیاز به اصلاح جدی خواهد داشت که در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است سال گذشته خبر کشف تونل آبراهه ای در مسجد امام در کشور پیچید که قدمت آن به دوران صفویه می رسید و جستجو برای رسیدن به منشأهای رطوبت مسجد امام سبب کشف این تونل آبراهه شده بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار