مجریان تلویزیون در دکورهای پر زرق و برق به چشم نمی‌آیند

یدالله تناور از همکاری خود با گروه برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» می‌گوید.

مجریان تلویزیون در دکورهای پر زرق و برق به چشم نمی‌آیندیدالله تناور طراح صحنه و دکور برنامه « طرح، رنگ، نقاشی» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص روند فعالیت‌های خود گفت: در حال حاضر مشغول طراحی دکور و گرافیک برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» هستم.

تناور تصریح کرد: به نظر من، یک طراح برای طراحی صحنه‌ کودک، باید علاوه بر شناخت کامل از تصویرسازی، روانشناسی و رویای نقاشی کودکان، نگ‌هایی که در خور آنها بوده را به کار ببرد.
 
طراح صحنه و دکور برنامه «آب و آتش» با اشاره به تفاوت نقاشی کودکان نسبت به بزرگسالان اظهار داشت: دنیای کودکان نسبت به بزرگسالان تفاوت عمده‌ای دارد به گونه‌ای که نمونه بارز آن را در نقاشی آنها می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: کارشناسان معتبر دنیا کودکان را با عنوان شجاع‌ترین نقاشان یاد می‌کنند به دلیل اینکه در دید یک کودک هر چیزی قابل کشیدن است. به طور مثال اگر از یک کودک بخواهند تا یک خانه‌ای را نقاشی کند تمام اجزا آن را بدون در نظر گرفتن دیوار یا موانع دیگر، در ذهنش تصور می‌کند و بر روی قلم پیاده می‌کند. 

طراح لوگوی (برنامه نود) با اشاره به تفاوت طراحی صحنه کودک نسبت به بزرگسال اظهار داشت: به نظر من، در طراحی صحنه کودک، انتخاب طراحی رنگ‌ها باید مورد توجه کودک قرار گیرد، همچنین طراحی دکور در خدمت مجری و برنامه باشد. 

وی افزود: متأسفانه در برخی از برنامه‌های تلویزیونی شاهدیم که وقتی بیننده از نمای بیرون به فضای داخل برنامه نگاه می‌کند غرق در زرق و برق دکور آن می‌شود به طوری که مجری در آن زیاد به چشم نمی‌آید و به نظر من این غلط است.

تناور در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشغول طراحی دکور و گرافیک برنامه «طرح، رنگ، نقاشی» به تهیه‌کنندگی حمیدرضا محمد علیزاده و با اجرای مهیار مجیب هستم.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.