نامزد‌ها به مردم قول دهند که نگاهشان به خارج از مرز‌ها نخواهد بود

امام جمعه خوی گفت:نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره ها، نگاهشان به خارج از مـرز‌ها نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام شکوری درخطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا، با اشاره به بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در روز مبعث در اجتماع مسئولان و قشرهای مختلف مردم و سفیران کشورهای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری موضوعات مهمی را در این اجتماع باشکوه مطرح فرمودند: از قبیل: اینکه ملت ایران با حضور در انتخابات پیش رو دشمنان اسلام و ایران را مأیوس خواهند کرد.

وی درادامه افزود: بعد از تشکیل جمهوری اسلامی که رشحه‌ای از حکومت نبوی در آن جلوه کرد دشمنان جوامع بشری مبارزه با این منشأ حرکت عظیم را که اسلام است در دستور کار جدی قرار دادند و آن بزرگوار خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فرمودند: نامزدهای محترم به مردم قول دهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره ها، نگاهشان به خارج از مـرز‌ها نخواهد بود.

وی همچنین با اشاره به غارت گری‌های استکبار جهانی فرمودند: غارتگران دستشان در جیب برخی کشورهای منطقه است و برای ادامه این کار، سعی می‌کنند جمهوری اسلامی یا ایران یا تشیّع را دشمن آن‌ها جلوه دهند.

ویژگی‌های فردی و مدیریتی رییس جمهور

مسئول مدارس علمیه خوی در بخشی ازخطبه‌ها با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: مقام معظم رهبری مدظله العالی در سخنرانی‌های مختلف ویژگی‌های فردی و مدیریتی رییس جمهور کارآمد را تبیین فرمودند.

وی افزود:این ویژگی‌ها عبارتند داشتن تعهد و توکل بر خداوند، دارا بودن بر قدرت و توانایی مدیریت کلان، داشتن روحیه نصیحت پذیری و سعه صدر و برخورداری از روحیه تواضع و فروتنی را از جمله ویژگی‌های فردی رییس جمهور برشمرد و در ادامه برخورداری از روحیه ولایت پذیری، داشتن برنامه مورد نیاز برای مدیریت کلان، برخورداری از تدبیر و عدالت خواهی، داشتن روحیه قانون گرایی و انتقاد پذیری، اعتقاد به بهره گیری از عقل و خرد جمعی، دارا بودن بر قدرت ایستادگی در مقابل استکبار، دارا بودن بر روحیه فساد ستیزی و پرهیز و اجتناب از حاشیه سازی را از جمله ویژگی‌های مدیریتی رییس جمهور کارآمد از دیدگاه رهبری هستند.

خطیب جمعه در بخش دیگر از خطبه اول با بررسی آداب معاشرت از دیدگاه اسلام نیزاظهار داشت: پرهیز از اختلاف، اجتناب از تمسخر دیگران، دوری جستن از تهمت به همنوعان، اجتناب از نسبت القاب زشت به اشخاص، پرهیز از فحش دادن، دوری جستن از تفاخر و در نهایت دوری جستن از بخل و حسد از جمله آداب معاشرت از دیدگاه دین مقدس اسلام می‌باشد.

وی در ادامه نهی از تجسس در کار دیگران را از جمله دستورالعمل‌های اخلاقی اسلام برشمرد که در آیات متعدد قرآن و احادیث اهل بیت (ع) از این عمل زشت به شدت نهی شده است. 

حجت الاسلام شکوری با اشاره به فرخنده میلاد سرور زادگان حضرت امام حسین (ع) و میلاد امام زین العابدین (ع) و ولادت علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز گفت: از جمله رسالت‌های شیعه این است که در ایام شادی اهل بیت (ع) شاد باشند و در ایام حزن و اندوه آنان محزون، بطوریکه امام صادق (ع) می‌فرماید شیعیان ما جزئی از ما بوده و از اضافی گل ما خلق شده اند با ناراحتی ما ناراحت و با خوشی ما خوشحال می‌شوند.

پاسدار و جانباز دو واژه پرافتخار و جاودانی هستند

خطیب جمعه دربخشی ازخطبه‌ها با اشاره به روز پاسدار و روز جانباز و سالروز عملیات بیت المقدس که به آزادی خرمشهر و اسارت ۱۹ هزار بعثی عراقی منجر گردیدنیز اظهار داشت:چند واژه مقدس و ارزشی تا روز قیامت در تاریخ سیاسی کشور اسلامی و در پرونده ملت ولایی و انقلابی ایران اسلامی خواهد درخشید و عبارتند از:واژه‌های شهادت، شهید، خانواده شهدا و پاسدار، جانباز، بسیج و دفاع مقدس.

وی درهمین راستا ادامه داد:ارزش و جایگاه این واژه‌ها همین بس که خداوند در مقام بیان فلسفه جهاد و برکات آن می‌فرماید و اگر خدا بعضى از مردم را با بعض دیگر دفع نمیکرد صومعه ‏‌ها و کلیسا‌ها و کنیسه ‏‌ها و مساجدى که نام خدا در آن‌ها بسیار برده مى ‏شود سخت ویران مى ‏شد و قطعا خدا به کسى که [دین]او را یارى مى ‏کند یارى مى‏ دهد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.