تبریز؛

معدوم سازی 2 هزار کیلوگرم مواد غذائی فاسد و غیر مجاز در مراغه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از کشف و معدوم سازی 2 هزار کیلوگرم مواد غذائی فاسد و غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون و در راستای نظارت دقیق بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذائی این میزان مواد فاسد خوراکی و غیرمجاز از واحدهای صنفی این شهرستان جمع آوری و با حضور نماینده دادستانی و کارشناسان بهداشت محیط معدوم سازی شد.
 
وی ادامه داد: این مواد غذائی غیرمجاز شامل مواد غذائی بسته بندی شده، کنسرو، حبوبات و انواع ترشیجات و مرباجات تاریخ گذشته، فاسد و غیرمجاز بوده که در بازرسی گروه های سیار بازرسان بهداشت محیط این دانشکده از نقاط مختلف شهر از جمله رستوران و غذاخوری ها، سوپرمارکت ها و فروشگاه های سطح شهر مراغه کشف و ضبط شده است.
 
وی اضافه کرد: به مناسبت هفته سلامت و در راستای تشدید نظارت ها بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذائی، بازرسان بهداشت محیط این شهرستان در قالب بازرسی های دقیق بر مراکز تولید، توزیع و عرضه مواد غذائی نظارت می کند.
 
وی گفت: اجرای آموزش های آگاه سازی برای گروه های هدف، کنترل مواد غذائی و اماکن از نظر بهداشتی از برنامه های اولویت دار بخش بهداشت محیط این دانشکده در راستای تامین امنیت غذائی و سلامت جامعه است.
 
دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در سال 1393 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز منفک شد و هم اکنون به صورت مستقل زیر نظر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی اداره می شود.
 
هم اکنون 14 مرکز بهداشت شهری در قالب مراکز جامع سلامت و 71 خانه بهداشت روستایی در شهرستان مراغه خدمات بهداشتی برای ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می دهند.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار