خبر خوش وزیر برای فرهنگیان تا چند روز آینده/ تکریم از مقام معلم نباید منحصر به یک هفته خاص شود

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم گفت: تکریم از مقام معلم تنها به یک هفته منحصر نیست.

تکریم مقام معلم تنها به یک هفته منحصر نیست/گردش آزاد اطلاعات هدف اصلی آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور اسفندیار چهاربند قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم صبح امروز در ساختمان شهید رجایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
 
در این نشست چهاربند با اشاره به اینکه نظام تعلیم و تربیت ارکانی دارد و برای این ارکان نقشه سند تحول به خوبی ترسیم شده است، گفت: این ارکان شامل حاکمیت، خانواده، اجتماع و عوامل سهیم در آن و رسانه است، هر کدام از این چهار رکن حقوق، نقش‌ها و تکالیفی دارند و معمولا این است بین تکالیف و حقوق این ارکان توازن باشد.
 
چهاربند اظهار کرد: آنچه موجب شکوفایی می‌شود توجه به این مسائل است که در نظام تعلیم و تربیت نمود دارد و تلاش داریم زمینه مشارکت و تاثیر گذاری هر چهار رکن در حوزه سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا عملیاتی شود.
 
قائم مقام وزیردرستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: گردش آزاد اطلاعات در نظام تعلیم و تربیت به عنوان یکی از ارکان اصلی در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و زمانی این حقوق و تکالیف انجام می‌شود که گردش آزاد اطلاعات محقق شود که موجب توسعه هرچه بیشتر نظام تعلیم و تربیت می‌شود.
 
وی افزود: به طور کلی سند تحول را مطالعه کنیم به خوبی وزن معلم در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت مشخص است و چندین راهکار به جذب، تکریم، رفاه، تربیت، مشارکت در نظام اجتماعی اجرایی و مواردی از این قبیل برای معلمان تعریف شده و وقتی این نقش را از سند بگیریم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.
 
وی یادآور شد: تکریم مقام معلم مفهوم این است که بین حق و تکلیف توازن برقرار شود و تکریم فقط به این معنا نیست که با چند جشن جشنواره تکریم انجام شده و وظیفه همه ارکان نسبت به معلم انجام شود.
 
چهار بند با بیان اینکه در مصوبات باید به معلمان توجه شود، گفت: در چنین شرایطی مقام معلم تجلیل می‌شود زیرا معلم برای ماموریت خود به پشتیبانی نیاز دارد که از وظایف حاکمیت است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها در هفته معلم در مدارس حضور پیدا می‌کنند و تکریم انجام می‌شود که ارزشمند است، اما کافی نیست چرا که همراهی در طول تحصیلی، بها به کار معلم، مشارکت در کار معلم و همسویی با معلم باید تحقق یابد.

قائم مقام وزیردرستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم گفت: هفته معلم فرصت مناسبی برای این همسویی وتعامل آن است تا تکریم معلم محقق شود.

وی عنوان کرد: جامعه نیز در قبال معلم تکالیفی دارند و همه سازوکارهایی که در اجتماع وجود دارد برای تکریم مقام معلم تلاش می‌کنند لازم بوده، اما کافی نیست چرا که در طول سال و به طور مستمر این کار باید انجام شود.

چهاربند تصریح کرد: تاثیر رسانه در سند تحول بنیادین نیز مورد توجه شده به ویژه رسانه ملی از اهمیت بسزایی برخوردار است در واقع رسانه‌ها می‌تواند با فرهنگ سازی سه رکن دیگر را نیز بیدار کند.

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم بیان کرد: نگاه به تکریم معلم نگاهی مستمر است و این تکریم صرفا برنامه‌ای تشریفاتی و فرهنگی نیست، تکریم مقام معلم برنامه چند بعدی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که به تناسب وظایف ارکان باید انجام شود. 
 
چهاربند عنوان کرد: برای مطالبات مقام معلم نیز وزیر آموزش و پرورش خبر‌های خوبی خواهند داشت و به زودی اعلام می‌شود.

چهاربند گفت: اگر به دنبال نهضت علمی هستیم پایه آن به دست آموزگار است و نتیجه آن سال‌های آینده در فتح قله‌های علمی انجام می‌شود.

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با اشاره به نقش رسانه در سیاست گذاری ستاد مقام معلم عنوان کرد: جامعه‌ای که تواند از معلمان الگو بسازد دیگران وارد شده و در راستای اهداف خود این الگو سازی را انجام می‌دهند و هیچ دستگاهی در الگوهایی از معلمان تاثیرگذار‌تر وجود ندارد.

وی ادامه داد: ممکن است در هر صنفی به تناسب شغل آسیب هایی باشد، اما مدعی هستیم بیش از سایر اقشار در هویت و تربیت حرفه‌ای سرمایه‌گذاری شده است.

چهاربند با اشاره به ایجاد و حکایت کانون‌های صنفی گفت: وزارت آموزش و پرورش به عنوان بخشی از پازل تکمیل کننده مقام معلم از این کانون‌ها حمایت می‌کند.

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم رصد فعالیت نهاد‌ها در برابر تکریم مقام معلم مورد توجه است، تصریح کرد: هر کدام از نهاده9ا باید به صورت نهادینه تکلیف خود نسبت به معلمان را به نحو احسن ایفا کرده و برای آنها برنامه داشته باشد.

وی بیان کرد: برنامه‌های هفته معلم به استان‌ها ابلاغ شده و استانداران ضمن رصد فعالیت نهاد‌ها نسبت به برنامه‌های این هفته اقدام کنند.

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با بیان اینکه ۷۵۰ هزار معلم بازنشسته داریم، تصریح کرد: این گروه سهم عظیمی در کشور دارند و دستاوردهای علمی و فرهنگی کشور مدیون این افراد است.

وی اظهار کرد: اگر معلم از سرمایه اجتماعی حذف شود، بخش عظیمی از موتور محرکه جامعه از حرکت می‌افتد و تکریم از این مقام ضرورت دارد.

چهاربند با تاکید بر اینکه علم مرجعیت تربیتی دارد، گفت: تکریم سازمانی در شان معلمان است و اگر در لایه‌های مختلف ستاد تا مدرسه مقام معلم را تکریم کردیم یقینا زمینه تکریم اجتماعی توسط خانواده بیش از گذشته فراهم می‌شود.

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: دیدار با مقام معظم رهبری، دیدار با رئیس جمهور و رئیس مجلس و همچنین خانواده شهید مطهری برای این هفته درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا خادمان مردمی را حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۲:۰۳ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر این همه بی تفاوتی به حق معلم
به حول قوه الهی جامعه ضربشو میبینه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
انشاالله موفق باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
ما خدمتگزاران پیمانی هستیم که حقوقمان خیلی کمه انشا الله برا حقوق ما در فکر باشید
Germany
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
سلام ما معلمان خیلی درد داریم
Germany
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۰۱ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
اخه مگه میشه مالیات انقدر در یک سال نوسان داشته باشه .ماه خرداد کم کردن و دوباره ماه تیر افزایش دادن .مگه معلم چقدر میگیره که مدا م دارن از ش کم میکنن . .پرستارها ماهی پنج به بالا میگیرن ولی به معلما مدام وعده میدهید .وهی میگند بودجه نداریم درکشورهای دیگه بالاترین حقوق و معلم داره .
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۸:۱۱ ۱۱ تير ۱۳۹۶
راهی که سالهاست در پی گرفتین و تبر به قطع درخت تعلیم زدین اونم با بی توجهی به معلمان زحمت کش به هدفتون رسیدین خسته نباشین
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۷:۵۵ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶
کدام خبر خوش بود
Germany
شعبانپور
۱۹:۰۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
بعدازهشت ماه ازپرداخت حق التدریس فرهگیان هنوزخبری نشده کی پرداخت میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۰۹:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶
ما حقمون همینه که تو سری بخوریم.از این سیاستمداران چه انتظاری داری.باید گرسنه باشی....................
-
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
روز معلم گذشت وخبری ازخبر خوش بود ای کا ش معلم ها هم زبان گویایی داشتند
Saudi Arabia
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
همه ی مردم به نوعی نمک گیر و مدیون معلمان زحمتکش و فداکار هستند ولاغیر....
-
حیدر
۰۹:۳۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
منظورتون کدام خبر خوب بود ما که چیزی ندیدیم جز تکرار مکررات و مداحی مزورانه
آخرین اخبار