استاندار آذربایجان شرقی بر برخورد جدی با متجاوزان به حریم رودخانه ها و مسیل ها تاکید کرد.

برخوردجدی با متجاوزان به حریم رودخانه ها و مسیل ها دراستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه بیش از نه هزار اماکن مسکونی  در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها ساخته شده است، گفت: اگر سندی هم برای این واحدها صادر شده باید ابطال شود وبا متجاوزان به این حریم ها  به شدت برخورد خواهد شد تا از میزان خسارات ناشی از حوادث سیل پیشگیری شود.
جبارزاده با اشاره به اینکه سال قبل برای بازگشایی مسیر رودخانه‌ها و سیل برآوردهای اولیه صورت گرفته است، افزود: هزینه‌ای که برای بازگشایی برآورد شد، رقم غیرقابل‌تصوری است وبرای بازگشایی حریم رودخانه ها و مسیل های موجود در استان همه دستگاه های اجرایی باید مشارکت جدی داشته باشند.
وی  با تاکید بر اینکه از هر بلای طبیعی که اتفاق می افتد باید برای رفع موانع و پیشگیری از تکرار آن استفاده کرد ، افزود :  سازمان آب منطقه‌ای استان مکلف به بازگشایی مسیر رودخانه‌ها است  و همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی استان  باید با آب منطقه‌ای برای مسیر گشایی رودخانه‌ها همکاری کنند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست  ‌گفت: ۶۰ درصد حریم رودخانه‌های استان تصرف شده و باعث افزایش خسارات جانی و مالی می شود .
 پورمهدی با اشاره به اینکه کمیته سیل در استانداری تشکیل شده است براتخاذ تدابیر لازم برای کاهش  خسارات مالی و جانی تاکید کرد.
وی میزان خسارت واقعی برآورد شده سیل اخیر را بیش از  3 هزار و 200میلیارد ريال اعلام کرد و افزود : این خسارت ها بیشتر در حوزه کشاورزی، ابنیه فنی و عمرانی و زیرساخت‌ها  بوده است که تلاش می شود به سرعت خسارات جبران شود .
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیزبا اشاره به اینکه  امسال در موضوع اقتصاد مقاومتی بر تولید و اشتغال تاکید شده است ، افزود: از ابتدای امسال بسته‌ای تنظیم شده  که اولویت  برنامه ششم  رونق تولید، رشد اقتصادی و کاهش تورم باشد.
بهبودی هدفمند سازی واردات به استان را مورد تاکید قرار داد و گفت : باید از واردات کالاهای مصرفی و دارای مشابه داخلی جلوگیری شودتا تولید داخلی رونق یابد.
وی ارتقای توان تولید ملی، صادرات غیرنفتی و اقتصاد دانش بنیان را جزو ارکان بسته رونق تولید و اشتغال دانست.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار