وزیر بهداشت مطرح کرد؛

اظهار تاسف وزیر بهداشت از مدرک‌ تحصیلی کارمندان مالی وزارت‌ بهداشت

وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه هجدهمین همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری گفت: آموزش ندیدن مدیران زمینه ساز هزینه‌های هنگفت و مشکلات در کل نظام و دولت است.

نبود آموزش مدیران زمینه‌ساز هزینه‌های هنگفت/ اداره بخش مالی دانشگاه با افراد زیر دیپلم
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هجدهمین همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری اظهار داشت: هر چیزی از مسیر آموزش می‌گذرد و اگر در خدمت به مردم، پیشگیری، بهداشت و درمان توجه ویژه کرده و فرهنگسازی کنیم در سایر بخش‌ها نیر تغییر ایجاد می‌شود که این موضوع به آموزش پزشکی بر می‌گردد.
 
وی افزود: در کل نظام به بخش آموزش کمتر توجه می‌کنیم و مدیران ما آموزش نمی‌بینند و هزینه‌های هنگفتی را که ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف هزینه کنیم و آموزش کافی در سطوح مختلف بهداشت داشته باشیم از دست می‌رود.
 
هاشمی گفت: کارشناسان آموزش پزشکی در سراسر کشور برای این که توانمند‌تر شوند تلاش می‌کنند و من از آن‌ها سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم این اقدام را در سایر بخش‌ها نیز عملی کنیم.
 
وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت تخصصی‌ترین وزارتخانه است و مسئولیت‌های گسترده‌ای را بر عهده دارد، ولی اگر دوباره آمار را بگویم مایه خجالت و شاید توهین باشد که در بخش مالی که بسیار هم مهم است تقریبا اکثریت همکاران زیر دیپلم هستند و در دانشگاهی دیدم که مدیر مالی تخصصش موسیقی بود.
 
هاشمی تصریح کرد: اگر بیمارستان‌ها خوب اداره نمی‌شوند که انتظار داریم خوب اداره بشود به این دلیل است که بخش‌های نیروی انسانی ما خوب تربیت نمی‌شود و ما برای آموزش کمتر ارزش قائل هستیم.
 
وی افزود: کارشناسان آموزش پزشکی با علاقمندی و تعصب در سطح دانشگاه‌ها و با علم و آگاهی راه مطلوب را در پیش می‌گیرند.
 
وی اظهارداشت: مقایسه آموزش پزشکی در ایران و کشورهای اطراف قابل قیاس نیست، امیدوارم بتوانیم در سال‌های بعد با همین تعصبی که داریم شاهد افزایش رشد آموزش پزشکی، تقویت و انتشار و اتفاقات خوب باشیم.
 
گفتنی است؛ هجدهمین همایش کشوری علوم پزشکی و جشنواره آموزشی شهید مطهری با معرفی پزوهشگران برتر حوزه آموزش پزشکی، معرفی دانشگاه برتر در تولید علم آموزش پزشکی کشور، معرفی برترین‌های حیطه الکترونیک، حیطه مدیریت و رهبری آموزشی، فرایندهای برتر حوزه ستادی وزارت بهداشت و ... به کار خود پایان داد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
در آلمان سوای مدرک طرف 5 سال آموزش میبینه و 15 سال هم به کوب بکار گیری میشه حتی در حوزه صنعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
در آلمان سوای مدرک طرف 5 سال آموزش میبینه و 15 سال هم به کوب بکار گیری میشه حتی در حوزه صنعت
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۴:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
مشکل جای دیگه ست - شما خودتان مدرک چشم پزشکی دارید و وزیر بهداشت شده اید !!!
جدیدا هم سمت نظارت و هماهنگی مناظرات را دریافت کرده اید !!! و دائما هم با تمامی سازمان ها و ارگان ها در حال بستن قرارداد هستید از قبرستان و اوقاف گرفته تا سایر ارگان هایی که اصلا هیچ ربطی به حوزه کاری شما ندارد حتی از احوال کارمندان خود هم هیچ اطلاعی ندارید
دم از سلامت جامعه میزنید در حالی که پزشکان و تکنسین ها و کارمندان خودتان در مشکلات غوطه ور هستند
همین قشر که شما برای انها اظهار خجالت میکنید دارای زن و زندگی و صاحب خانواده است و جزئی از همین مردمی است که شما موظف هستید امنیت شغلی سلامت روحی و روانی و اجتماعی او را فراهم کنید و در کمترین شرایط خداقل اگر توان ان را ندارید که تجربه هم ثابت کرده ندارید و فقط حرف های خوش لعاب میزنید حداقل هر دفعه به وی شوک وارد نکنید

واقعیت این است طرح های فضایی و مریخی وزارت بهداشت با نیازهای واقعی مردم اصلا تطابق ندارد و یا انقدر در مسائلی مضحک اصرار و پافشاری می شود که پرسنل را در معرض امراض روحی و روانی قرار میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۱:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
حالا مگه اونایی که تو دانشگاه آزاد و پیام نور مدرک میگیرن خیلی ادمهای باسوادی هستند مشکل جای دیگه هست نظام آموزش عالی به فنا رفته
آخرین اخبار