100 وکیل نیکوکار در سال 95 به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان ،خدمات حقوقی و مشاوره‌ای ارائه کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اقدامات حقوقی و قضایی این نهاد اظهار داشت: اداره حقوقی کمیته امداد به‌ منظور آگاهی دادن به مددجویان ، پیرامون مسائل قضائی و استیفای حقوق خانواده‌های تحت حمایت و احقاق حقوق سازمانی این نهاد در استان گام برمی‌دارد.

جواد کرانی بابیان اینکه در سال گذشته بیش از 881 فقره پرونده حقوقی توسط این اداره بررسی شده است، تصریج کرد: دعاوی مطالبه مهریه و نفقه، حضانت فرزند، طلاق، مطالبه وجه، انتقال سند رسمی، الزام به انجام تعهد، تقسیم ماترک  و ترک انفاق در دعاوی خانوادگی  ، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی بوده که به آن پرداخته شده است.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه بر اساس تفاهم نامه همکاری امداد با کانون وکلای دادگستری اصفهان و مرکز مشاوران قوه قضاییه ، مددجویان در صورت وجود دعاوی قضایی و مشکلات حقوقی ، از سوی این نهاد به کانون وکلا و یا مرکز مشاوران قوه قضائیه معرفی و تمام خدمات حقوقی که به ایشان ارائه می گردد نیز رایگان است، تصریح کرد: مراجعه کارشناسان کمیته امداد به دادگستری‌ها و پیگیری مباحث حقوقی املاک و مستغلات، رسیدگی به وضعیت محکومان حقوقی و پرداخت وام به محکومان از دیگر خدمات این اداره به مددجویان است.

وی بیان کرد: این اداره در سال 95 به 821 پرونده مددجویی رسیدگی کرده ، که از این تعداد 769 پرونده حقوقی و 120 پرونده کیفری بوده که به محکومان کیفری تنها خدمات مشاوره ارائه شده است .همچنین از میان پرونده‌های وارده به این اداره  119 فقره  به منظور رفع مشکلات به شورای حل اختلاف ارجاع شده است.

کرانی با اشاره به 1501 فقره خدمات مشاوره‌ای ارائه شده به مددجویان در سال 95 افزود : 2360 مورد خدمت‌ درزمینه های تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه و لوایح دفاعی طی سال گذشته  توسط اداره حقوقی کمیته امداد استان  به خانواده های تحت حمایت این نهاد ارائه شده است.

رئیس اداره حقوقی و امور نمایندگان کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به جذب وکلا و حقوقدانان نیکوکار تصریح کرد: 100 وکیل نیکوکار در سال 95 به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان ،خدمات حقوقی و مشاوره‌ای ارائه کردند.

وی در پایان بابیان اینکه پیگیری‌های حقوقی کمیته امداد در بعضی موارد سبب خودکفایی مددجویان شده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بیشترین دلیل مراجعه حقوقی مددجویان به این نهاد مشکلات خانوادگی می باشد که در صدد هستیم با بهره گیری از مشاوران خانواده ، از تعدد این گونه دعاوی کاسته شود.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.