منوچهر محمدی درباره خواسته‌اش از رئیس جدید سازمان سینمایی و جداشدن جشنواره ملی و جهانی فجر سخن گفت.

منوچهر محمدی تهیه‌کننده و سینمادار در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ خواسته خودش را از حیدریان به عنوان رئیس سازمان سینمایی اینگونه بیان کرد: به هر حال من حیدریان را از دهه 60 به عنوان مدیری کوشا و فردی که به زیر و بم سینما و اهالی آن اشراف دارد، می‌شناسم و فکر می‌کنم حیدریانی که امروز می‌بینیم تفاوت شرایط موجود اجتماعی که در حوزه سینما مطرح شده را به خوبی درک کرده و می‌داند. امیدوارم شرایطی برای حیدریان فراهم شود تا بتواند ایده‌هایی که دارد را عملیاتی کند.

وی افزود: به نظر من با آمدن حیدریان از یک مرحله آزمون و خطا عبور می‌کنیم و وی طبع مشورت گرفتن با اهالی سینما را دارد.

محمدی ادامه داد: نگرش و تجربه او به این سمت است که سازمان سینمایی را کوچک و بخش خصوصی را تقویت کند و میدانی را برای رقابت سالم و حرفه‌ای در عرصه سینما فراهم آورد. همچنین، فیلم‌هایی تولید شوند که مردم به واسطه آنها با علاقه به سینما بیایند و اینگونه نباشد که از سینما کناره‌گیری کنند.

وی درباره ادغام جشنواره جهانی و ملی فیلم فجر گفت: حوزه برگزاری جشنواره فجر واقعا یک حوزه کارشناسی است. در این میان جشنواره ملی و جشنواره بین‌المللی فجر با نکات، ابهامات و اشکالاتی مواجه هستند. من فکر می‌کنم که مدیران و اهالی سینما باید با انجام یک کار کارشناسی در اطاق فکری تصمیم بگیرند که چه چیزی متناسب با شرایط و مقتضیات سینمای ایران است، زیرا الگوبرداری از جشنواره‌های خارجی در کشور ما عملیاتی نیست و باید یک شکل بومی از جشنواره داشته باشیم.

این تهیه‌کننده سینما در ادامه افزود: اصلی‌ترین توصیه من این است هر جشنواره‌ای که برگزار می‌شود یک ثبات مدیریتی داشته باشد تا بتوانیم حداقل بعد از چند سال ارزیابی درستی از عملکرد جشنواره داشته باشیم البته این امر نه فقط در حوزه سینما بلکه در حوزه‌های دیگر هم مصداق پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: امروزه میانگین عمر مدیران سینمایی ما دو سال است و این مدت برای یک کار فرهنگی زمان بسیار اندکی است و زمانی که مدیری به این شکل عوض می‌شود، مدیر بعدی می‌خواهد یک کار جدید انجام دهد و در نهایت معلوم نمی‌شود که نقاط قوت و ضعف مدیر قبلی چه بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار