ساری،

نصب برچسب برای 200 کارگزار مجاز سموم و کودشیمیایی

برای 200 کارگزار مجاز سموم و کودشیمیایی برچسب نصب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزالله شهیدی ‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برای 200 کارگزار مجاز سموم و کود شیمیایی در استان تابلو و برچسب نصب شد.

وی با بیان اینکه هزار فروشگاه مجاز سموم در استان وجود دارد، افزود: سازمان جهاد کشاورزی مازندران از دو سال گذشته اقدام به ساماندهی فروشگاه‌های غیرمجاز در استان کرده است.

شهیدی ‌فر گفت: انواع سموم و کودهایی که در کارگزاری ‌ها موجود است دارای برند و برچسب است و از سوی صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی مورد کنترل قرار می ‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: به 150 فروشگاه غیرمجاز فرصت یک ساله جهت ساماندهی داده شد تا کارشناس فنی معرفی کنند.

شهیدی ‌فر گفت: از 200 کارگزار سم و کود در مازندران، 100 درصد آنها دارای کارشناس فنی هستند و هفتگی پایش کود در استان انجام می ‌شود.

وی افزود: 10 سال گذشته 12 نوع سموم غیرمجاز، قاچاق یا سموم پرخطر از سوی سازمان جهاد کشاورزی و حفظ نباتات از رده مصرف خارج شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ممکن است کشاورزان طبق علاقه خود سمومی را مصرف کنند که از رده مصرف خارج شده باشد، گفت: سمومی که اکنون مصرف می‌ شود باید حتما مورد آزمون فنی قرار گیرد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار