اجرای ۲۴ عنوان برنامه ویژه هفته معلم در آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی، پژوهش و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت:بیش از ۲۴ عنوان برنامه همزمان با هفته گرامیداشت مقام معلم در مناطق و مدارس آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ابراهیم محمدی، در نشست با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم در استان افزود: سند یک ساله "تکریم از معلمان" از سال گذشته در راستای سند تحول بنیادین تدوین شده است.

وی اظهار کرد: معلم مهم‌ترین مولفه در تحول بنیادین شناخته شده و به صراحت نیز تقویت جایگاه و منزلت اجتماعی معلم مورد توجه قرار گرفته است.

محمدی افزود: در هفته معلم امسال ۵۸۹ معلم تجلیل می‌شوند که هفت نفر از معلمان شاغل مدارس غیردولتی هستند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: معلمان منتخب استانی با توجه به ۱۸ معیار انتخاب شده اند که ارتباط موثر و مناسب با اولیای دانش آموزان، استفاده از روش‌های فعال باددهی و یادگیری مناسب و نوین در آموزش، برنامه ریزی قبلی و مناسب برای تدریس، حضور مناسب و مفید در فعالیت‌های فوق برنامه در مدرسه، استفاده مناسب از تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و فناوری‌های نوین آموزشی، آراستگی و پوشش مناسب معلمی از جمله اینشاخص‌ها هستند.

به گفته محمدی در راستای اجرای بندهای سند تکریم یکساله در مجموعه ۲۴ منطقه استان در سال گذشته ۱۶۴ برنامه اجرا شد که ۹ هزار و ۸۰۰ معلم به عناوین و مناسبت‌های مختلف تجلیل شدند.

وی به روزشمار هفته معلم نیز اشاره کرد و افزود: هفته بزرگداشت مقام معلم از سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

محمدی گفت: سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه روز «معلم، ولایت مداری و سلوک مطهری»، چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه روز «معلم و تکریم اجتماعی»، پنج شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه روز «معلم، و پیشکسوتان تعلیم و تربیت» و جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه روز «معلم، توسعه اجتماعی و انسجام ملی» نام دارد.

همچنین شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه روز «معلم، مسئولیت‌پذیری و هدایت انقلابی»، یک شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه روز «معلم، مرجعیت تربیتی و مولد سرمایه اجتماعی» و دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه روز «معلم و تکریم سازمانی» نامیده شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، برگزاری مسابقات بازی‌های بومی و محلی با حضور ۱۳ منطقه برای دانش آموزان اول و دوم متوسطه، تجلیل از بازنشستگان آموزش و پرورش استثنایی استان، غبارروبی مزار شهدا، تجلیل از معلمان منتخب نواحی آموزش و پرورش، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، دیدار با بیمار خاص، پذیرش رایگان فرهنگیان و خانواده‌ها در درمانگاه فرهنگیان، دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و دیدار تشکل‌های دانشجویی با خانواده شهدای فرهنگی را از جمله برنامه‌های این هفته آموزش و پرورش آذربایجان غربی عنوان کرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.