در نشست خبری جشن شب بازیگر مطرح شد؛

تقدیر از شهرستان‌های برتر عرصه تئاتر/ خانه تئاتر تعهدی در برابر هدایا ندارد

نشست خبری چهاردهمین جشن شب بازیگر در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری چهاردهمین جشن شب بازیگر در روز سه‌شنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱٠ در سالن کنفرانس تئاتر شهر با حضور  بهزاد فراهانی، مهدی میامی،  سرکار خانم کرمی، افشار برگزار شد.

در ابتدای نشست، بهزاد فراهانی رئيس هيت مديره انجمن بازيگران و دبير جشن بازيگر، سخنرانی را آغاز کرد و گفت: ما هر ساله جشن بازیگر را تدارک می‌بینیم و امسال با توجه به اندک بودن زمان و شرایط سخت موجود، کار کمی با عجله انجام شد. کار اصلی ما مسئله رصد کردن بهترین بازیگر تئاتر در بین نمایش‌هایی است که نمایش داده می‌شود.

وی پیرامون داوران نمایش افزود: داوران اصلی کارها را می‌بینند و از بین ۴۰۹ کار دیده شده امسال، ۹۰ تا از کارها به داوران نهایی برای انتخاب برگزیده‌ها ارجاع داده شد که از بین این آثار، سه بازیگر زن، سه بازیگر مرد و یک برگزیده انتخاب می‌شود.

فراهانی ادامه داد: حتی از کارهای گروهی هم استقبال کرده‌ایم و از آن‌ها تقدیر می‌کنیم. ما به شیوه دیرینه هم از شهرستان‌های کشور هر ساله یک بانو و یک آقا را انتخاب می‌کنیم و هر سال به یک استان سرکشی می‌‌کنیم. از شهرستان‌هایی که در راستای اعتلای تئاتر و پیشرفت آن تلاش کنند هم تقدیرهایی به عمل آورده شده است.

وی در ادامه گفت: شهر کاشان و کرمانشاه از جمله نادرترین شهرهایی است که کار عظیمی در تحول تئاتر کرد و کاشان نخستین شهری بود که تابلو خانه تئاتر را بر سر در مکانی برای اجرای تئاتر نصب کرد و در اتفاق دیگر، شهرداری کرمانشاه بود که در راه کمک به اهالی تئاتر کرمانشاه قدم برداشت که از آن‌ها در جشن تقدیر می‌شود.

فراهانی بیان داشت: ما امسال تلاش کردیم که از دوستانی که در تئاتر، سابقه طولانی و درخشان دارند هم قدردانی کنیم یکی از آن عزیزان، بانوی بزرگ تئاتر کشور، «آذر فخر» است که از بازیگران تئاتر دهه ۵۰_۴۰ است. ما این بزرگوار را پیدا کردیم و قرار است در این جشن، با یک تماس صوتی با او ارتباط برقرار کنیم.

وی پیرامون اسپانسر این جشن بزرگ بیان کرد: اسپانسرها متعهد شدند برای بازیگران برگزیده هدایایی تهیه کنند و تمام هزینه‌های جشن را به عهده بگیرند. سال گذشته مدیر اسپانسر ما، «محسن مرادی» به تمامی برندگان و عزیزانی که تئاتر را به نوعی حمایت کردند، زمینی به عنوان هدیه، اهدا کردند ولی بعد از آن بسیاری گله‌مند شدند که چرا هدیه را نگرفتیم و ما به علت تلخی کارهای خودمان که بی‌خانه هستیم، طلبکار دیگران شده‌ایم. مردم باید بدانند که خانه تئاتر هیچ تعهدی در برابر هدایا ندارد و‌ ما نباید این مرد را اذیت کنیم، او باید روندی را که در پیش گرفته است، انجام دهد. دولت باید مسکن یک هنرمند را فراهم کند و این خواست و حق ما است و ما آن را می‌گیریم.

فراهانی همچنین، در خصوص بودجه جشن و تئاتر تصریح کرد: بودجه تئاتر امسال کمی افزایش داشته است و این باعث خوشحالی است. هر وزیر و یا هر رئیس‌جمهوری می‌آید باید خواست‌های ما را انجام بدهد.

فراهانی ادامه داد: ما در سال‌های گذشته، داوری جشن بازیگر تا جشن بازیگر بعدی را انجام می‌دهیم. علت معرفی نکردن کاندیداهای جشن، قطع امید دیگر کاندیداها و ناراحتی آن‌ها است. معاون وزیر دستور دادند که ما در سالن وحدت جشن را برگزار کنیم و ما هماهنگ هم کردیم ولی زمانی که به مرحله اجرا رسید، به ما گفتند که سالن از قبل هماهنگ شده است. تعداد اعضای انجمن حدود ۱۰۰۰ نفر است که تالار وحدت این ظرفیت را داشت ولی در حال حاضر در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار می‌شود.

سپس مهدی میامی نايب رييس انجمن بازيگران و مدير روابط عمومي انجمن در ادامه نشست گفت: کاندیدای بازیگر تهران برای تقدیر، فردوس کاویانی و از شهرستان نیز، یحیی دیوانی از گرگان و علی باسره از ایلام هستند. 

میامی سپس در خصوص علت صحبت نکردن درباره اسامی کاندیدهای جشن اظهار داشت: از اول جزء قانون بوده است که گفته نشود و نامزدها در جشن اعلام می‌شوند و برگزیدگان در صحنه جوایز را دریافت می‌کنند.

پس از پایان صحبت‌های مهدی میامی، پرستو کرمی عضو هيت مديره انجمن بازيگران ضمن تشکر از تمام اهالی تئاتر و هیأت داوران ادامه داد: ما سال تلخی را گذراندیم و امیدوارم با این جشن تمام تلخی‌ها برود.

در نهایت بیژن افشار عضو هيئت مديره انجمن بازيگران در پایان نشست گفت: تمام دغدغه‌های ما این بوده است که تلاش کنیم که از بازیگران و اهالی تئاتر که بی‌چشمداشت فعالیت کردند،  تقدیر کنیم حتی با یک سیب!


انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.