قطب الدینی در همایش استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات؛

ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حال تکمیل است

مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: مراحل تکمیلی ساخت صحن حضرت زهرا (س) در نجف اشرف با 220 هزار متر مربع زیربنا در حال انجام است.

ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حال تکمیل استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس قطب الدینی مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در همایش استانی ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان غربی اظهار داشت: طرح‌های مربوط به بازسازی و مرمت عتبات عالیات در عراق به صورت 100 درصدی تکمیل شده و اکنون اجرای پروژه‌های توسعه این اماکن مذهبی در دستور کار قرار دارد. 

پیشرفت طرح‌های توسعه عتبات با پشتیبانی مردم

وی افزود: نزدیک به 200 طرح کوچک و بزرگ در مرقدهای مطهر ائمه اطهار (ع) در کشور عراق تکمیل شده است.

مدیر امور استان‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: برنامه نخست ستاد بازسازی عتبات عالیات پاکسازی حرم بود که در طول 6 ماه این کار انجام شد و مرحله دوم بازسازی حرم ها بود که 100 درصد تکمیل ‌شده است.

قطب الدینی ادامه داد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم اولویت اول کاری ما است و در مرحله دوم بحث اعتمادسازی در دستور کار این ستاد است.

هوشنگ عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: کمک به بازسازی عتبات عالیات یکی از محورهای اصلی وحدت شیعه و سنی در استان است.

عطاپور افزود: مردم استان ارادت قلبی ویژه‌ای به ائمه اطهار (ع) دارند و به طور یقین در بازسازی اماکن مذهبی به ویژه در کربلا و نجف پیشقدم خواهند بود.

وی تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات ستادی مردمی است و مردم هم به کارهای خود ادامه می دهند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان غربی اضافه کرد: با حمایت مسئولان استانی اقدامات خوبی در ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان انجام شده است.

عطاپور ادامه داد: خوشبختانه فعالیت های این ستاد موجب شده یک انرژی مثبت و یک جریان خاص در بین سازمان‌های فرهنگی و مذهبی استان تزریق شود.

وی با اشاره به سفر اعضای هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان به نجف و کربلای معلی گفت: با مرور افرادی که به این مکان‌های مقدس کمک کرده اند می توان دریافت که مردم آذربایجان غربی از سده های گذشته برای بازسازی و رونق این اماکن هزینه و کمک کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار