تقی پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

وزارت بهداشت مضرر بودن نورپردازی های شهری را تأیید نکرده است

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، گفت: وزارت بهداشت مضرر بودن نورپردازی هایی که در خیابان های شهر انجام می شود را تأیید نکرده است.

وزارت بهداشت مضرر بودن نورپردازی های شهری را تأیید نکرده است
رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به موضوع آلودگی نوری در سطح شهر تهران، اظهار داشت: در راستای کاهش آلودگی نوری شهر تهران باید قوانین و مقرراتی در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد. 
 
وی با بیان اینکه در خصوص استفاده از نورپردازی باید محدودیت و چارچوبی برای شهروندان مشخص شود، افزود: بر اساس قوانین مدیریت شهری برای استفاده از پروژه های نوری باید مقررات ضروری وضع کنیم تا به این صورت از مشکلاتی که با استفاده از پروژه های نورپردازی برای شهروندان به وجود می آید، جلوگیری کنیم. 
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مضرر بودن تشعشعات نوری، تصریح کرد: وزارت بهداشت مضرر بودن نورپردازی هایی که در خیابان ها انجام می شود را تأیید نکرده است. 
 
تقی پور ادامه داد: بدون شک در اصل این موضوع که بخشی از طیف های نوری مضر هستند، شکی نیست ولی در خصوص صحت مصادیقی که گفته می شود، باید بررسی هایی انجام دهیم. 
 
وی با تأکید بر اینکه تشعشعات نوری در گروه تجهیزات نوری قرار می گیرند، گفت: حل این موضوع نیازمند یک کار کارشناسی جدی است به همین دلیل باید برخی مسئولان از قضاوت های زود هنگام و منفی پرهیز کنند. 
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بدون تردید اگر در خصوص ضرر و زیان های تشعشعات نوری بررسی دقیقی صورت نگیرد، ذهن شهروندان دچار آشفتگی خواهد شد. 
 
تقی پور با بیان اینکه سازمان های ذیربط باید به مسئله آلودگی نوری توجه کنند، گفت: در وهله اول شهرداری تهران باید توسط یک متخصص بررسی هایی در خصوص این موضوع انجام دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار