زنجان؛

تورم در استان زنجان دو دهم بیشتر از میانگین کشوری

با تلاش‌های انجام شده، میزان تورم در استان فقط 2 دهم بیشتر از میانگین کشوری است و این رقم منطقی به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان اظهار کرد: بازرسی خوبی در میان دستگاه های نظارتی برای کنترل بازار و جلوگیری از تخلف انجام شده است.

عصفوری بر لزوم شناسایی آمار و اطلاعات اصناف این استان تاکید و خاطرنشان کرد: نبود این آمار و اطلاعات، منجر به شکل گیری برخی اصناف بی هویت و بدون مجوز می شود که علاوه بر نبود نظارت بیمه و امور مالیاتی، امکان وقوع تخلف در آن هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مقابله با قاچاق کالا می‌تواند مسیر را برای تولید داخلی فراهم کند، اظهار کرد: منشا ورود کالاهای عرضه شده در مغازه‌ها باید مشخص باشد تا مطمئن شویم که کالایی قاچاق وارد چرخه نشده است و این موضوع می‌تواند کمک شایانی به تولید داخلی کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار زنجان تصریح کرد: ارائه فاکتور از سوی اصناف نیز حائز اهمیت است که باید به این نکته توجه ویژه‌ای شود. همچنین انتظار داریم مسئولان ذی‌ربط توجه ویژه‌ای به مجوزدار بودن اصناف داشته باشند؛ چراکه داشتن پروانه کسب شرایط را برای نظارت مستمر فراهم می‌کند.

عصفوری همچنین به وضعیت تورم در استان زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده، میزان تورم در استان فقط 2 دهم بیشتر از میانگین کشوری است و این رقم منطقی به نظر می‌رسد، هر چند تلاش می‌کنیم که تورم را به پایین‌ترین حد برسانیم ولی این نکته را نیز نباید فراموش کرد که نمی‌شود انتظار داشت که در همه استان‌ها تورم همچون میانگین کشوری و یا پایین‌تر از آن باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.