مشهد؛

رایزنان فرهنگی باید دارای تخصص فرهنگی و هنری باشند

رایزنان فرهنگی باید مولفه‌های فرهنگی و هنری توامان با هم داشته باشند و بصورت تخصصی توانایی ارتباط با با زبان آموزان کشورهای دیگر را داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سید حامد ملکوتی‌تبار رییس سازمان فرهنگ و تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در دفتر شبه قاره خبرگزاری تسنیم با اشاره به تاسیس این سازمان در سال ۷۴ به دستور مقام معظم رهبری گفت:تعدد مراکزی که مجری کار فرهنگی در خارج از کشور بودند و همه آن‌ها دغدغه شأن این بود که پیام فرهنگی انقلاب را به ملت‌های سراسر جهان رسانند و سبب بروز مشکلاتی نیز شده بود که در نهایت و از تمامی نیروهایی که در نهاد‌ها و وزارت خانه‌ها بودند، این سازمان شکل گرفت.

وی تصریح کرد: وظایف سازمان فرهنگ و ارتباطات در پنج موضوع خلاصه می‌شود که تمامی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگی، هنری، حوزه تبلیغ دینی، حوزه نشر، گسترش و آموزش زبان فارسی و فعالیت‌های علمی و آکادمیک غیرمنتهی به مدرک غیر رسمی باید از معبر سازمان فرهنگ و ارتباطات عبور کند. سازمان فرهنگ در واقع پل ارتباطی بین مجموعه‌های داخل و خارج از کشور است.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کشورهای شمال و شرق کشور و کشورهای آسیای میانه از اهمیت بالایی برخوردار هستند و حدود ۴۰۰ میلیون نفر با زبان فارسی صحبت می‌کنند، سازمان فرهنگ و ارتباطات تصمیم گرفت نمایندگی خود را در خراسان رضوی ایجاد کند.

سید حامد ملکوتی‌تبار گفت: ما توانایی افراد بسیاری را در حوزه تبلیغ شناسایی کردیم که از اوایل امسال و از اردیبهشت‌ماه نیز سامان‌دهی بانک اطلاعات مبلغان و هنرمندان را در سطح استان خراسان با فراخوانی که داشتیم، به‌روز کردیم و زمان نیاز افراد را انتخاب و اعزام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۲۰ برنامه در دبیرخانه مصوب شده که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی به صورت اختصاصی متولی ۱۰ برنامه است و در ۱۱۰ برنامه دیگر با دستگاه‌های مجری همکاری مشترک دارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی ملکوتی تبار افزود: نشر و گسترش زبان فارسی را که تاکید مقام معظم و حوزه زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور بر عهده رایزنان فرهنگی بوده و در داخل کشور به بنیاد سعدی منتقل شده و به صورت تخصصی پیگیری می‌کنند.

سید حامد ملکوتی‌تبار گفت: حوزه سینما و فیلم بسیار مهم و تاثیرگذار است و هم‌اکنون در ۵ شهر پاکستان عمده نمایش فیلم‌ها تولید سینمای ایران است و به صورت هفتگی برای مخاطبان به نمایش در می‌آید.

وی افزود: از تمامی هنرمندانی که علاقمند هستند در حوزه بین‌الملل کار کنند دعوت می‌کنیم که طرح‌های خود را به سازمان ارائه کنند تا بعد از بررسی‌ها لازم، اجرایی شوند.

انتهای پیام // ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.