اردبیل؛

کشف و ضبط 310 قطعه ماهی از صیادان غیرمجاز در پارس آباد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس آباد گفت: صیادان غیر مجاز که در رودخانه ارس اقدام به صید ماهی با دستگاه شوکر برقی کرده بودند دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، هاشم میرزانژاد افزود: در یک ماموریت شبانه روزی و پس از کمین 10 ساعته در رودخانه ارس، دو صیاد متخلف دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: این صیادان اقدام به صید غیر مجاز ماهی بدون مجوز و با استفاده از دستگاه شوکر برقی کرده بودند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست پارس آباد گفت: از این افراد تعداد 310 قطعه ماهی به همراه ادوات برقی (2 عدد باطری خودرو) و یک عدد دستگاه الکترو شوکر، یک عدد قایق بادی به همراه سایر تجهیزات جانبی کشف و ضبط گردید.

میرزانژاد با تاکید بر گشت مداوم و مستمر یگان حفاظت محیط زیست این اداره در حوزه استحفاظی به ویژه در نوار مرزی و رود ارس گفت: استفاده از جریان برق از روش‌های غیرقانونی صید ماهی است که علاوه بر ماهیان، موجب تلف شدن سایر آبزیان و آسیب به تنوع زیستی گونه‌های بومی و اختلال در اکوسیستم‌های طبیعی رودخانه و عقیم شدن آبزیان و کاهش قابل توجه در تولید مثل آنها و کاهش جمعیت آنها می شود.

وی با اشاره به ممنوعیت صید ماهی در فصل تخم‌ریزی افزود: صید ماهی در رودخانه‌های شهرستان ممنوع است و با افرادی که به‌ صورت غیرقانونی اقدام به صید می‌کنند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.