آب و هوای 17 اردیبهشت؛

پیش بینی بارش باران و وزش باد در برخی مناطق کشور/ تهران نیمه ابری +جدول

براساس تحلیل داده‌های هواشناسی امروز رگبار پراکنده باران و وزش باد در دامنه‌های البرز، در برخی نقاط شمال غرب و شرق و مرکز کشور رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس تحلیل داده‌های هواشناسی و نقشه‌های پیش یابی امروز  با گذر متناوب امواج جو از کشور و همراهی آنها با جریانات گرم و مرطوب جنوبی در غرب، جنوب، جنوب غرب، شمال شرق کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود، همچنین رگبار پراکنده باران و وزش باد در دامنه‌های البرز، در برخی نقاط شمال غرب و شرق و مرکز کشور رخ خواهد داد .

همچنین بعدازظهر یکشنبه در مناطق شرق و جنوب شرق ضمن رشد ابر و بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید و گردوخاک نیز پیش بینی می شود. 


آب و هوای 17 اردیبهشت/ رگبار و رعدوبرق و وزش باد در مناطق شرقی کشور+جدول

روز دوشنبه بارش در مناطق فوق ادامه داشته که به‌تدریج از بعدازظهر، سامانه بارشی از غرب عبور کرده و در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و سبب بارشهای پراکنده در نیمه شرقی خواهد شد. 

روز سه شنبه بارشهای پراکنده در بخشهای جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور و وزش باد شدید در دامنه‌های جنوبی البرز پیش بینی می‌شود. شدت بارش روز یکشنبه در جنوب اصفهان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب لرستان و شمال فارس و روز دوشنبه نیز در کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال وبختیاری، جنوب لرستان خواهد بود. 

از روز امروز تا اواسط هفته جاری برای اکثر نقاط کشور دما افزایش می‌یابد که در روزهای یکشنبه و دوشنبه و سه شنبه به علت وزش باد شدید جنوبی، دمای هوا در نوار شمالی کشور بخصوص در استان‌های گیلان و اردبیل افزایش بیشتری خواهد داشت و شدت وزش باد از اواخر وقت یکشنبه تا اواسط روز دوشنبه بیشتر خواهد بود. 

لازم به ذکر است روز دوشنبه مناطق شمال غرب کشور وزش باد شدید خواهند داشت.






انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار