زنجان؛

غربالگری فرصتی برای همیشه دیدن

طی ۴ سال گذشته با اجرای طرح غربالگری بینایی از نابینایی ۱۷۱هزار و ۳۴۵ کودک زنجانی پیشگیری شده است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان این‌که یکی از استراتژی‌های مهم سازمان بهزیستی ، پیشگیری از معلولیت ها می باشد گفت: طی 4 سال گذشته 80 درصد از کودکان 3 تا 6 سال تحت معاینات غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند.
وی افزود: در طی این 4 سال با اجرای طرح غربالگری بینایی از نابینایی ۱۷۱هزار و ۳۴۵ کودک زنجانی پیشگیری شده است .
محمدی با اشاره به اجباری شدن مشاوره‌های ژنتیک خاطرنشان کرد: 50 درصد معلولیت‌ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است که با پیشگیری و اقدام به موقع می‌توان از بروز معلولیت جلوگیری نمود.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: در بحث اختلالات ژنتیک آگاه سازی گروه های هدف جامعه و ارائه مشاوره به زوجین در شرف ازدواج در دستور کار بهزیستی قرار دارد.
وی با اشاره به اجرای طرح غربالگری ناشنوایی از سلامت شنوایی ۵۸ هزار و۷۰۳ کودک زنجانی طی ۴سال گذشته خبر داد و گفت : این طرح در بین نوزادان یک تا 10 روز انجام و 22 مورد پس از شناسایی موارد مشکوک به متخصصان مربوطه ارجاع داده شدند.
محمدی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از ارگان های موفق در برون سپاری فعالیت‌های خود به بخش خصوصی بوده است، ادامه داد: 90 درصد فعالیت ها در سازمان بهزیستی برون سپاری شده و 5 هزار نفر از متخصصان حوزه اجتماعی در این راستا به سازمان بهزیستی کمک می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.