مشهد؛

ضرورت تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره غنچه‌های امید در مشهد

برگزاری سومین جشنواره غنچه‌های امید و تشکیل دبیرخانه دائمی در مشهد مقدس و پایتخت معنوی جهان اسلام از ضروریات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد علی چمی گو معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) مشهد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره غنچه‌های امید گفت: زیر بنا و ساختارترویج فرهنگ نماز خوانی و کتابخوانی کودکان و نوجوانان کانون گرم خانواده است، والدین باید به جای تهیه تلفن همراه و تبلت برای کودکان خود فرهنگ کتابخوانی و استفاده مفید از وقت برای مطالعه کتاب‌های مفید در زمینه‌های قرآنی و نماز را به کودکان آموزش دهند.

وی افزود: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و اشاعه فرهنگ نماز والدین باید جلودار صف باشند و با توجه بیشتر به این بخش‌ها به جای مشغول کردن خود به تلفن همراه در منزل کتاب‌های مفید مطالعه کنند تا هم تربیت و تعلیم کودکان رابه صورت علمی فرا گیرند و هم این که الگو باشند برای فرزندان خود چرا که اولین رفتارهای اجتماعی در خانواده از طریق والدین به کودکان منتقل می‌شود.

فاطمه غیور دبیر اختتامیه دومین جشنواره «غنچه‌های امید» هم درباره هدف از برگزاری این جشنواره گفت: ارتقای سطح علمی مربیان، تعامل گروهی میان مهد‌های کودک، ارتباط سازنده، انتقال تجارب و توانمندسازی مربیان، شخصیت دهی به کودکان و آموزش تکنیک‌های برخورد با والدین از بزرگترین اهداف این جشنواره است.

وی افزود: ۳ موضوعیت شعار سال (اقتصادمقاومتی تولید و اشتغال)، دهه فجر (آموزش واجرای سرودهای انقلابی در مهد کودک ها) و آموزش آموزه‌های اخلاقی با شیوه‌ها و الگوهای تربیتی برای کودکان از جمله اهداف دیگر جشنواره امسال بود.

دبیر اختتامیه دومین جشنواره «غنچه‌های امید» گفت: پیرو مذاکرات و جلسات انجام شده، معاون فرهنگی سپاه امام رضا (ع) حمایت خود را ازبرگزاری سومین جشنواره غنچه‌های امیدو تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره اعلام کرده است.

غیوربا اشاره به برگزاری کارگاه‌های ۴ ساعته برای مربیان مهد کودک‌ها و دعوت از استاد کردی دراین جشنواره افزود: با توجه به اهمیت فراگیری کودکان با مفاهیم انقلابی، مذهبی و ملی این جشنواره در راستای آشنا کردن کودکان با مناسبت‌های مهم ملی و مذهبی به صورت غیر مستقیم برنامه هایی را اجرا کرد.

وی با اشاره به حضور ۵۰۰ مربی مهد کودک و ۱۵۰۰ کودک در رقابت‌های این جشنواره گفت: این برنامه در دو بخش کودکان و مربیان فعالیت خود را شروع کرد، در بخش کودکان مخاطبان در قالبهای سرود، دکلمه، روخوانی و روانخوانی قرآن و در بخش مربیان مهدهای کودک در قالبهای کاردستی، قصه گویی، بازی و خلاقیت به رقابت پرداختند.

دبیر اختتامیه دومین جشنواره «غنچه‌های امید» افزود: داوریهای جشنواره در بهمن و اسفند آغاز و تا نیمه دوم اسفند ۹۵ ادامه داشت و در نهایت در مراسم اختتامیه جشنواره غنچه‌های امید، مربیان برتر مهد کودک‌ها که توسط داوران بیشترین امتیاز را کسب کردند معرفی و تجلیل شدند.

غیور در باره تاثیر برگزاری جشنواره‌های ویژه کودکان در فراگیری رفتار اجتماعی آنان گفت: وقتی که کودکان اشعار، سرود‌ها و فعالیتهای خود را در مقابل داوران و جمع اجرا میکنند، می‌توانند خود را بسنجند و در آینده در مراحل سخت‌تر خود را نشان دهند.

وی درباره شرکت دادن مربیان در این جشنواره برخلاف سال گذشته گفت: مربیان ما نیاز به پویایی و فراگیری شیوه‌های جدید علمی در برخورد با کودکان را دارند تا دچار روزمرگی نشوند.

دبیر اختتامیه دومین جشنواره «غنچه‌های امید» افزود: به منظور ایجاد محیطی شاد و مفرح برای کودکان و والدین آنان با دعوت از "عموهای فتیلیه ای"در این مراسم برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده که اجرای این برنامه‌ها برای کودکان خشنود کننده بود.

در پایان مراسم به ۱۸۰۰ نفر از کودکان شرکت کننده در دومین جشنواره «غنچه‌های امید» هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار