بازگیر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

با تجمیع سازمان محیط زیست و منابع طبیعی هزینه ها چند برابر می شود

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: تجمیع دو سازمان محیط زیست و منابع طبیعی اقدام مناسبی است اما ممکن است که ساختار آن‌ها ضعیف تر شود.

با تجمیع سازمان محیط زیست و منابع طبیعی هزینه ها چند برابر می شودمحمد حسین بازگیر رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ادغام محیط زیست و منابع طبیعی اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست، جنگل‌ها و مراتع و بخش هایی از وزارت نیرو، کار حفظ منابع زیستی و منابع پایه آب و خاک محیط زیستی کشور را بر عهده دارند.

بازگیر درباره اهداف جهاد کشاورزی گفت: سازمان جنگل ها و مراتع زیر نظر وزارت جهاد کشاورزی است و از اهداف این وزارت می توان به بهره‌وری، افزایش تولید و محصولات کشاورزی اشاره کرد.

وی با اشاره به نقش وزارت جهاد کشاورزی در حفظ و حراست از جنگل ها، مراتع و منابع طبیعی افزود: متاسفانه گاهی اوقات می بینیم که این اهداف در تضاد با یکدیگر هستند و مشکلاتی را در این راستا به وجود می‌آورند.

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران در رابطه با ساختار آب در وزارت نیرو افزود: بخشی از کار وزارت نیرو بهره برداری، توزیع، تخصیص و حفاظت کمی از منابع آبی است.

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی یک وزارتخانه ای ساختار داشته باشد، مجلس و نمایندگان آن به راحتی می توانند در آن نفوذ داشته باشند. اگر ساختار سازمان حفاظت از محیط زیست قدرت نه گفتن به خواسته ها را نداشت، هر روز باید به مجلس و نمایندگان آن پاسخ می داد که در این صورت کار سازمان خیلی سخت می شد.

بازگیر با اشاره به تجمیع سازمان محیط زیست و منابع طبیعی افزود: این که باید این دو سازمان با هم تجمیع شوند بسیار خوب است اما ممکن است که ساختار آن‌ها ضعیف تر شود. یعنی ممکن است یک وزارتخانه امکانات و شرایط بهتری را در اختیار یک سیستم قرار دهد که با تجمیع امکانات و کیفیت کار بالاتر می رود اما هزینه ها چند برابر می شود.
 
وی در ادامه گفت: ما باید آمایش سرزمین و اهداف بلند مدت و پایدار و مسایلی را که منابع زیستی را حفظ می کند در اولویت قرار دهیم. یک کشور ثروتمند در آینده کشوری خواهد بود که آب، جنگل بیشتر و هوای سالم تری داشته باشد اگر این موارد را از دست بدهیم آسیب جدی خواهیم دید.

رئیس حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به موافقت و یا مخالفت خود با این تجمیع افزود: من موافق تجمیع برخی از وظایف مشترک و همسوی سازمان هایی هستم که منابع زیستی را حفظ می کنند، اگر به سازمان محیط زیست پر و بال بیشتری داده شود به نظر می رسد که این وزارتخانه ما را به سر منزل مقصود نرساند.

وی در ادامه افزود: کار امروز ما نظارت و پایش وزارتخانه ها و دستگاه های مختلف مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت است تأثیر بسیاری بر وضعیت محیط زیست کشور دارند.

بازگیر با اشاره به اینکه باید نظارت و جایگاه حاکمیتی سازمان محیط زیست را به رسمیت بشناسیم، تصریح کرد: کشور ما در ردیف کشورهای کم آب دنیا قرار دارد و میزان آب دریافتی ما یک سوم میانگین سایر کشورها است و باید در حفظ منابع آبی و زیستی‌ تلاش کنیم و از شیوه های نوین بهره وری از منابع بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار