دامغان؛

آموزش تخصصی به 80 مداح دامغانی

رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان گفت: بیش از ۸۰ مداح برجسته در این دوره دو روزه شرکت داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت‌الاسلام حسین صبوری رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان ضمن بیان اینکه نخستین دوره تخصصی آموزش مداحی در سال ۹۶ با حضور اساتیدی چون قاسم رضایی وحجت‌الاسلام برادران در دامغان برگزار شد، گفت : مداحی هنری است که نقش اساسی در معرفی و برانگیختن عواطف مثبت دینی ومذهبی داشته واین هنرباید در مسیر تبلیغ دین به کار گرفته شود و این کاربرد، انگیزه ای برای برگزاری دوره آموزشی مداحان در دامغان است.

حجت‌الاسلام حسین صبوری افزود: این دوره به صورت تخصصی در ۱۶ ساعت آموزشی با حضور ۸۰ نفر از مداحان و شعرای آئینی دامغان برگزار و در پایان مداحان موفق به دریافت گواهینامه گذراندن دوره آموزشی تخصصی مداحی شدند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دامغان با اشاره به ساماندهی مداحان و افزایش توان و تخصص آنها، تصریح کرد : تاکنون اقدامات موثری در این راستا انجام شده و گفتنی است بیش از ۳۰۰ مداح و شاعر آیینی اعم از خواهر و برادر توسط تبلیغات اسلامی ساماندهی شده اند از سوی دیگر باید گفت ۱۳۵ مداح دامغانی اطلاعات خود را در سامانه  طوبی به ثبت رسانده اند.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مداحی، اظهار داشت : در بخش مداحی باید به محتوایی که بیان می ‌شود بیشتر توجه کرد چراکه یک مداح با انتخاب شعر پر محتوا و صدای خوب در جای مناسب و به جا می تواند بسیار تأثیر گذار باشد و گاهی از یک سخنرانی هم بیشتر اثرگذار واقع شود.

صبوری در تشریح اهداف برگزاری این دوره آموزشی، بیان داشت: اهداف این دوره بررسی جامعه شناختی، آسیب شناسی عزاداری و بایسته های عزاداری مطلوب و گسترش آموزه های دینی است.

رئیس تبلیغات اسلامی دامغان نقش موثر مداحان برای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص مقوله فرهنگ را بسیار مثبت ارزیابی کرد و درخصوص تحقق شعار سال ، تصریح کرد : مداحان باید با مطالعه بیشتر کتاب های مذهبی، شرکت در دوره های آموزشی و تولید محتوای علمی، کاروتلاش بیشتر درمداحی و مرثیه سرایی به موضوع تولید واشتغال کمک کنند.

انتهای پیام / ذ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.