رونمایی AFC از 7 رویداد مهم فوتبال آسیا+ عکس

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسبت شصت و سومین سالگرد تاسیس این کنفدراسیون، فوتبال دهه ۷۰ ایران را یکی از ۷ رویداد موثر در شکل گیری فوتبال آسیا معرفی کرد.

به گزارش  خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛کنفدراسیون فوتبال آسیا به مناسب شصت و سومین سالگرد تاسیس این کنفدراسیون در گزارشی به 7 رویدادی که فوتبال آسیا را شکل داد پرداخت که تیم ملی فوتبال ایران در دهه 70 نیز یکی از این رویدادهای موثر است.
 
سایت AFC درباره تیم ملی فوتبال ایران دهه 70 نوشت: فوتبال آسیا در دهه هفتاد، نوسان زیادی داشت اما در آن زمان یکی از قدرت‌های آسیا بود. ایران در آن زمان میزبان جام ملت‌های آسیا 1968 شد و با قهرمانی در این دوره قدرت خود را بر فوتبال آسیا آغاز کرد.
 
6 کشور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 1972 به میزبانی تایلند حضور داشتند که ایران در این دوره هم با کسب 4 پیروزی پیاپی و برد 2 بر یک مقابل کره جنوبی در فینال قهرمان شد.
 
رونمایی AFC از 7 رویداد مهم فوتبال آسیا 
 
در سال 1976 ایران مجددا میزبان جام ملت‌های آسیا شد و موفق شد در فینال این رقابت‌های کویت را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد و رکوردی تاریخی را با کسب سومین قهرمانی پیاپی به نام خود ثبت کند.
 
ایران در این رقابت‌ها 13 گل به ثمر رساند و هیچ گلی را دریافت نکرد. ایران نیز مانند مصر، آرژانتین و مکزیک به اولین کشوری تبدیل شد که 3 دوره پیاپی قهرمان قاره خود شده بودند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار