اردبیل؛

راه اندازی شهرک تخصصی فرش در اردبیل

استاندار اردبیل از راه اندازی شهرک تخصصی فرش در اردبیل خبر داد و گفت: این شهرک از طریق بخش خصوصی با فعالیت در زمینه رنگرزی ، آموزش ، تولید و حتی فرش شویی که زیرساخت های آن را دولت تامین می کند در اردبیل راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اردبیل افزود: راه اندازی شهرک تخصصی فرش فرصت طلایی برای اشتغال زایی است.

وی همچنین بر راه اندازی خوشه های صنعتی و گردشگری در استان تاکید کرد و گفت: در اردبیل ٢خوشه صنعتی راه اندازی شده و نیاز است خوشه های دیگر از جمله خوشه فرش ، خوشه گردشگری و خوشه پلاستیک هم راه اندازی شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اکتشاف پهنه های معدنی در استان افزود: در این زمینه سه پروانه اکتشاف صادر شده که تحول عظیمی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

خدابخش احداث واحدهای پتروشیمی در استان را ضروری خواند و گفت: برای احداث پتروشیمی دنبال سرمایه گذار هستیم.

وی توسعه فراوری گیاهان دارویی ، افزایش تولید کالاهای اساسی ، توسعه باغ در اراضی شیب دار ، زراعت چوب ، کشت زیتون و ایجاد فرصت های شغلی جدید را از جمله برنامه های اولویت دار در استان اعلام کرد.

خدابخش همچنین گفت: تجهیزات کارخانه هایی که قبل از انقلاب احداث شده اند کارایی خود را از دست داده اند و باید نوسازی و بازسازی شوند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: نوسازی و بازسازی صنایع جز برنامه های اولویت دار است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد که از جمله آن نوسازی تجهیزات و صنایع کشت و صنعت مغان می باشد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.