یاسوج؛

ساختمان‌های بلندمرتبه یاسوج زیر ذره بین بازرسان

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقاط قوت و ضعف مربوط به ساختمان های بلند مرتبه اعم از اداری، تجاری، خدماتی و مسکونی احصاء و به مالکان آنها اطلاع رسانی خواهد شد تا اقدامات لازم را به منظور رفع این نواقصات انجام دهند.


 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ شاهرخ کناری در بازدید از ساختمان های بلند مرتبه یاسوج با تأکید بر انجام مستمر بازدیدها افزود: هدف از این بازدیدها احصاء مشکلات و نواقص ساختمان های بلند مرتبه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث و جلوگیری از خسارات احتمالی اعم از تلفات جانی، مالی و تامین ایمنی لازم در این ساختمان ها است.

وی اظهار کرد : متاسفانه مالکان برخی از این ساختمان ها در رعایت سطح اشغال، اعلام حریق، نصب آسانسور استاندارد، پله های اضطراری وکپسول co2 سهل انگاری کرده و برخی از آنها فاقد تجهیزات و امکانات ایمنی هستند.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استان گفت: به منظور کاهش آسیب پذیری ساختمان ها در برابر تهدیدها، در نظر گرفتن تدابیر لازم از جمله ایمن سازی، پناهگاه، سیستم اطفاء حریق، رعایت پدافند کالبدی و مبحث 21 مقرارت از ضروریات است.

کناری با اشاره به حوادث تلخ سال های اخیر افزود: همه این حوادث ناشی از بی توجهی به مسائل ایمنی و رعایت نکردن اصول پدافند غیر عامل بوده که باعث داغدار شدن برخی خانواده ها و به سوگ نشستن آنها شده است.

وی با بیان اینکه این تیم کارشناسی با محوریت پدافند غیرعامل بازدید از تمامی ساختمان های بلند مرتبه، کارخانجات حساس و مهم را در دستور کار دارد ادامه داد: نقاط قوت و ضعف مربوط به ساختمان های بلند مرتبه اعم از اداری، تجاری، خدماتی و مسکونی احصاء و به صاحبان و مالکان آنها اطلاع رسانی خواهد شد تا اقدامات لازم را به منظور رفع این نواقصات انجام دهند.

مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری، از مسئولان متولی در حوزه شهرسازی شهرداری یاسوج خواست تا قبل از صدور هر گونه مجوز پایان کار ساختمانی استعلام ایمنی لازم از سازمان آتش نشانی و استاندارد و تحقیقات را انجام دهند.

انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.