پیگیری ظریف برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کانادا

وزیر امور خارجه کشورمان طی گفتگوی تلفنی با وزیر امورخارجه کانادا، پیگیر برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در این کشور شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه شب با  فریلند وزیر امور خارجه کانادا در خصوص برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کانادا گفتگو کرد.

ظریف در این گفتگوی تلفنی با اشاره به درخواست های مکرر ایرانیان مقیم آن کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا و ضرورت پذیرش خواسته آنان گفت: ایرانیان مقیم خارج همانند مردم داخل کشور به شدت علاقمندند با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در تعیین آینده کشورشان مشارکت داشته باشند. 

فریلند وزیر امور خارجه کانادا نیز  با اشاره به حضور  مثبت جامعه فرهیخته ایرانی در کانادا ، اظهار داشت: دولت کانادا به اهمیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کانادا برای ایرانیان مقیم واقف است؛ اما در شرایط فعلی و نبود روابط سیاسی و عدم فعالیت اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در کانادا و مقررات داخلی پیرامون   برگزاری انتخابات شهروندان دیگر کشورها لازم است چند مورد  فنی برر سی قرار گیرد و برطرف شود.

لازم به یادآوری است : از بامداد امروز هیاتی سیاسی وزارت خارجه کانادا برای انجام مذاکراتی پیرامون روابط دو کشور با مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران به‌سر می برد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ظریف ، کانادا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار