میرکوهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

30 تا 40 درصد پرونده های قاچاق منجر به تبرئه می شود/ رشد ناچیز پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده های مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز ارجاع شده به تعزیرات در سال 95 در مقایسه با سال 94 رشد ناچیزی داشته است.

30 تا 40 درصد پرونده های قاچاق منجر به تبرئه می شود/ رشد ناچیز پرونده‌های ارجاعی به تعزیراتعبدالعلی میرکوهی سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه میزان جرایم تعزیراتی باید افزایش یابد، اظهار داشت: برابر قانون باید هر 3 سال یک بار، قانون مربوط به میزان جرایم تعزیراتی تدوین و بازنگری شود، در این راستا پیشنهاد افزایش به دولت داده شده و با تصویب در مجلس امسال میزان جرایم متخلفان افزایش می باید. البته میزان افزایش باید متناسب با نرخ تورم باشد.

وی افزود: در سال 95 رشد ناچیزی در بحث پرونده‌های وارده در حوزه قاچاق به تعزیرات داشتیم و تعداد پرونده های مختومه نیز با توجه به مانده قبلی افزایش یافته است.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی، تصریح کرد: حدود 30 تا 40 درصد پرونده های قاچاق با توجه به ارایه اسناد و مدارک منجر به صدور حکم تبرئه شده است و مابقی پرونده ها با تایید قاچاق بودن از سوی گمرک و سایر دستگاه ها تشکیل و به دستگاه‌های قضایی مانند تعزیرات ارجاع شده است.

وی در پایان گفت: یکی از مهمترین پرونده هایی که در سال 96 تشکیل شده در خصوص کشف محموله قاچاق البسه از چند کانتینر در مرزهای خوزستان بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار