در حاشیه جلسه هیات دولت؛

صالحی‌امیری: بیش از 30 هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 30 هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیش از 17 هزار و 500 نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

صالحی‌امیری: بیش از 30 هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مدت کوتاهی که به مسئولیت وزارت ارشاد رسیدم اقدامات لازم در زمینه بیمه اصحاب فرهنگ و هنر و مالیات جامعه فرهنگی هنری را انجام داده‌ام.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت اقتصاد به امضا رسیده که بر اساس آن برای اصحاب فرهنگ و هنر معافیت‌های مالی قائل شدیم چرا که ضروری‌ است جامعه فرهنگ و هنر تحت فشار مالیات قرار نگیرند.

صالحی‌امیری ادامه داد:‌ بیمه و تأمین نیازهای سلامت و امنیت شغلی اصحاب فرهنگ و هنر مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار گرفته بر این اساس می‌توان گفت تاکنون بیش از 30 هزار نفر از  اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی و بیش از 17 هزار و 500 نفر نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و قصد داریم به تدریج این طرح را برای تمام اصحاب فرهنگ و رسانه عملیاتی کنیم.

وزیر فرهنگ یادآور شد: تفاهم نامه دیگری با رئیس سازمان برنامه و بودجه به امضا رساندیم که بر اساس آن 12 هزار نفر از افراد جدید اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه و قرآن مشمول بیمه خواهند شد همچنین برای هنرمندان پیشکسوت خانه پیشکسوتان را خریداری کرده‌ایم چرا که آنها جامعه بزرگی هستند و باید به آنها توجه کرد.

وی یادآور شد: در طول چهار سال گذشته حقوق کارکنان دولت حداقل دو برابر افزایش داشته اما این میزان رشد در دستگاه‌های مختلف دولتی متفاوت بوده است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار