قزوین؛

برگزاری مراسم هدفمند برای بزرگداشت امام راحل

نماینده ولی فقیه در استان بر برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره ) به صورت هدفمند تاکید کرد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی (ره) گفت : مراسم بزرگداشت نباید به صورت مجلس ختم صورت بگیرد، بلکه خروجی آن باید تبیین اندیشه‌های امام (ره) و شتاب بخشیدن به حرکت علاقه‌مندان ایشان باشد.

وی  افزود : فضاسازی شهری برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم از ایام ارتحال امام راحل نباید تشریفاتی صورت بگیرد، بلکه باید با هدف نشر هر چه بیشتر اندیشه‌های امام (ره) انجام شود.

امام جمعه قزوین در ادامه با تاکید بر ترویج تفکر و اندیشه های ناب امام راحل گفت : باید اندیشه ولایت فقیه در نگاه امام خمینی (ره) از سه منظر فقهی، سیاسی و عرفانی مورد بررسی قرار بگیرد و این اصل مهم دینی در جامعه ترویج شود.

امام جمعه قزوین افزود : اگر اندیشه ولایت فقیه را به خوبی در جهان تبیین و تشریح کنیم، مردم بسیاری به آن علاقه‌مند می‌شوند اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی‌های بسیاری صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به برخی از آرمان‌های مهم امام خمینی (ره) گفت : امام راحل فرمودند: «ما امریکا را زیر پا له می‌کنیم»؛ باید مراقب باشیم تا این روح استکبارستیزی امام (ره) به استکبارپذیری تبدیل نشود و مسئولان در این زمینه دچار انحراف نشوند.

نماینده ولی فقیه در استان کاخ‌نشینی و کوخ‌نشینی را از موضوعات مورد توجه امام خمینی (ره) دانست و گفت : امروز مشاهده می‌کنیم برخی مسئولان نظام در بهترین کاخ‌ها و مناطق تهران زندگی می‌کنند؛ در حالی که امام خمینی (ره) فرمودند: «یک موی کوخ‌نشینان بر همه کاخ‌نشینان ترجیح دارد».

وی اضافه کرد: ما نگاه حزبی و جریانی به مسائل نداریم و حامی چپ و راست نیستیم، اما آنچه که مهم است این است که باید منکراتی که در بین مسئولان صورت می‌گیرد، گفته شود و بدانیم که این روشنگری‌ها تکلیفی دینی است.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.