کرمانشاه؛

تکمیل بزرگراه کربلا از مهمترین برنامه‌های امسال

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : یکی از مهمترین برنامه‌های امسال این اداره کل تکمیل بزرگراه کربلاست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : یکی از مهمترین برنامه‌های امسال این اداره کل تکمیل بزرگراه کربلاست که ساخت قطعات ۵ الف، ۶، ۷، ۸، ۹ آن در مجموع به طول ۳۶ کیلومتر و واریانت قطعه ۶ به طول یک کیلومتر و کنار گذر شهر کرند و تقاطع ... مسطح ابتدای کنارگذر شهر سرپل ذهاب را شامل می‌شود و قطعه ۱۰ و پایانی این بزرگراه هم به طول ۹ کیلومتر مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.

شریفی ادامه داد: تاکنون با وجود کمبود اعتبار قطعه ۴، ۵ الف، قطعه ۷ و قطعه ۸ اجرایی شده و عملیات اجرای قطعه ۹ به طول ۱۶ کیلومتر نیز به‌زودی شروع می‌شود و درصورت تخصیص اعتبار تمام قطعات این بزرگراه تا سر پل ذهاب تکمیل می‌شود.

مسعود شریفی با اشاره به ساخت بزرگراه اسلام‌آباد غرب – پل‌دختر گفت: با تکمیل ساخت بزرگراه، مسیر اسلام‌آباد غرب به پل‌دختر چهار خطه می‌شود.

وی با بیان این‌که مسیر اسلام‌آباد غرب به پل‌دختر در دو قطعه ۲۷ کیلومتری به بزرگراه تبدیل می‌شود، افزود: مسیر اسلام‌آباد غرب به حمیل و حمیل به گردنه شاهبداغ مربوط به حوزه راه‌های استان کرمانشاه است.

شریفی با اشاره به اجرای پروژه‌های سه‌راهی هرسین به هرسین، محور بیستون – سنقر و کنار گذر این شهر درباره بهسازی محور جوانرود-ثلاث باباجانی گفت : ساخت شامل سه قطعه جاده اصلی ثلاث باباجانی به جوانرود و نیز بیاشوش است که درمجموع ۶۲ کیلومتر طول دارد.

ساخت قطعه دوم این پروژه درحال اجراست و به‌زودی مجوز ساخت قطعه اول صادر می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه همچنین به بزرگراه میاندوآب-کرمانشاه به‌عنوان کریدور توسعه غرب ایران اشاره کرد و افزود: طول این مسیر ۴۵۰ کیلومتر است که تمام قطعات آن تعیین تکلیف شده‌اند و فعال هستند. وی همچنین گفت: بهسازی محور اسلام‌آباد غرب – قلاجه هم به طول هفت کیلومتر درحال انعقاد قرارداد است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار