رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛

مهدی زاده طلایی شد/3 مدال طلا و یک برنز سهم شاگردان اشکانی در روز نخست

بهنام مهدی زاده به مدال طلای وزن 130 کیلو گرم رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیست و هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا که از صبح امروز (چهارشنبه) با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در شهر دهلی نو پایتخت کشور هندوستان آغاز شده بود با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
بر این اساس در وزن 130 كیلوگرم بهنام مهدی زاده در دور اول با نتیجه 3 بر یک مینسئوك كیم از كره جنوبی را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی نیز با نتیجه 9 بر صفر آراتا سونودا از ژاپن را شکست داد و فینالیست شد.مهدی زاده برای رسیدن به مدال طلا دامیر کاظم بائف، نفر سوم 2016 آسیا از قزاقستان را 3 بر یک شکست داد و مقام نخست رسید.
گفتنی است در وزن 66 كیلوگرم علی ارسلان در دور نخست با نتیجه 2 بر صفر جینچول پانگ از كره شمالی را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر 3 راویندر از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ارسلان در این مرحله به مصاف سانگ هون اوه از کره جنوبی رفت و در حالی که با نتیجه 5 بر یک از حریف خود پیش بود، با نتیجه 9 بر 5 مغلوب این کشتی گیر شد و به دیدار رده بندی رفت.وی با نتیجه ضربه فنی المراد تسمرداف نفر سوم جهان و المپیک از ازبکستان را شکست داد و به مدال برنز رسید.
در وزن 80 كیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر سامات شیرداكوف از قرقیزستان را شکست داد.وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل دانیل گاجیف دارنده مدال برنز المپیك از قزاقستان با نتیجه 3 بر یک پیروز و فینالیست شد.طاهری در دیدار نهایی جان هیونگ کیم از کره جنوبی را با نتیجه 3 بر یک از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.
در وزن 98 كیلوگرم سید مصطفی صالحی زاده در دور اول با نتیجه 7 بر یک یرولان ایسكاكوف قهرمان آسیا و نفر سوم بازی های آسیایی از قزاقستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل هاردیپ نایب قهرمان آسیا از هند با نتیجه 5 بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. صالحی زاده در این دیدار ژیائو دی از چین را شکست داد و راهی دیدار فینال شد.وی در دیدار پایانی با شکست 14 بر 4 سئونگ جان کیم از کره جنوبی صاحب گردن آویز طلا شد.
در وزن 75 كیلوگرم نیز پژمان پشتام در دور اول ربیع خلیل از فلسطین را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل بین یانگ از چین با نتیجه 2 بر 2 باخت و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل حریف قزاقستانی پشتام از دور مسابقات کنار رفت.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهشت قرمز
۲۱:۱۵ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
مبارک باشه
آخرین اخبار