سمنان;

شرکت دانش آموزان استان در جشنواره جابرابن حیان

16هزارو۹۰۰ دانش آموز مقطع ابتدایی استان سمنان در هفتمین جشنواره علمی جابر بن حیان، شرکت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، غفار محمدی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در مراسم هفتمین جشنواره علمی جابر بن حیان با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره هشت هزارو600 تحقیق وپروژه علمی با کمک یک هزارو200 نفراز معلمان و اولیا توسط دانش آموزان اجرا شده است.

 

وی از راهیابی 172اثر به مرحله استانی، پس از بررسی و داوری آثارخبردادوگفت: بیارجمند با 98 درصد،گرمسار با 48درصد وشاهرود با 32 درصد به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از لحاظ تعدادشرکت کنندگان به خود اختصاص دادند.

 

محمدی تصریح کرد: در سال گذشته 299 مدرسه استان سمنان که بیش از 72 درصد مدارس را شامل می شود در جشنواره جابرابن حیان شرکت کردند.

 

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان،با بیان این مطلب که برای رسیدن به قله های علمی باید تولید علم از دوره ابتدایی بسترسازی شود اضافه کرد:جشنواره جابرابن حیان ظرفیت بسیار خوبی در این راستا است.

 

به گفته وی، این جشنواره در بخش های علم و فناوری، تحقیق و پژوهش، خلاقیت، منابع طبیعی، محیط زیست و مشارکت اجتماعی برگزار شد.

 

محمدی بیان کرد: تقويت مهارتهای دانش آموزان دوره ابتدايی، تقويت مهارت های زندگي، شناسايی استعداد های دانش آموزان و كمك به شكوفا كردن آن استعداد ها و فراهم کردن موقعيت مناسب براي ارزيابي فعاليتهاي دانش آموزان از اهداف برگزاری جشنواره علمی جابربن حيان است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.