شاگردان اشکانی گل کاشتند؛

تیم ملی کشتی فرنگی قهرمان آسیا شد

تیم ملی کشتی فرنگی ایران پیش از پایان رقابت های کشتی قهرمانی آسیا بر بام قاره کهن ایستاد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،روز دوم و پایانی بیست و هفتمین دوره رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز (پنج شنبه) با برگزاری مسابقات اوزان 59، 71 و 85 کیلو گرم در شهر دهلی نو پایتخت کشور هندوستان آغاز شد که بر اساس برنامه قرار است رده بندی و فینال این مسابقات عصر امروز برگزار شود اما با توجه فینالیست شدن افشین بیابانگرد و حسین نوری و حضور سامان عبدولی در دیدار رده بندی و همچنین نتایج کسب شده فرنگی کاران رقیب؛تیم ملی ایران به قهرمانی زود هنگام قاره کهن رسید.رقابت برای نایب قهرمانی بین تیم های کره جنوبی و قزاقستان خواهد بود.
بر این اساس در وزن 59 كیلوگرم سامان عبدولی در دور اول با نتیجه 3 بر یك روزادور ژوگانیف از تاجیكستان را مغلوب كرد. وی در دور بعد مقابل فیروز توختایف از ازبكستان با نتیجه 2 بر یك پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این مرحله مقابل كنجیرو فومیتا از ژاپن با نتیجه 9 بر 4 شكست خورد و راهی دیدار رده بندی شد تا برای كسب مدال برنز با كالی سلیمانوف از قرقیزستان كشتی بگیرد. میرامبك آیناگولوف از قزاقستان و كنجیرو فومیتا از ژاپن در دیدار فینال این وزن حضور دارند.

در وزن 71 كیلوگرم افشین بیابانگرد پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 3 بر یك دیپاك از هند را شكست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی مقابل نورقاضی آسانگولوف از قرقیزستان با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید و به دیدار پایانی راه یافت. وی در این دیدار به مصاف تاكشی ایزومی از ژاپن می رود.

در وزن 85 كیلوگرم حسین نوری در دور اول با نتیجه 6 بر صفر كانگ از كره جنوبی را شكست داد، وی در دور دوم مقابل فی پنگ از چین با نتیجه 5 بر 2 به پیروزی رسید. نوری در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 2 از سد عظمت كاستوبایف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در دیدار پایانی آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن است.

گفتنی است در پایان مسابقات روز نخست تیم ایران در اوزان 80، 98 و 130 كیلوگرم توسط رامین طاهری، سید مصطفی صالحی زاده و بهنام مهدی زاده به مدال طلا دست یافت،در وزن 66 كیلوگرم توسط علی ارسلان صاحب مدال برنز شد و پژمان پشتام در وزن 75 كیلوگرم نیز هفتم شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار