مجموعه 14 جلدی تاریخ کهن و معاصر ایران زمین رونمایی شد

مراسم رونمایی مجموعه 14 جلدی تاریخ کهن و معاصر ایران زمین با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و رضا پورحسین مدیر شبکه چهار سیما برگزار شد.

مجموعه 14 جلدی تاریخ کهن و معاصر ایران زمین رونمايي شد.به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مراسم رونمایی مجموعه 14 جلدی تاریخ کهن و معاصر ایران زمین با حضور حسین انتظامی معاون مطبوعاتی و رضا پورحسین مدیر شبکه چهار سیما برگزار شد.

ولایتی در این مراسم گفت: کتابی به این جامعیت سراغ ندارم ، 13 جلد این کتاب مربوط به بعد از اسلام و 9جلد مربوط به قبل از انقلاب است. 4 جلد این کتاب مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است و دو جلد مربوط به زمان  امام خمینی (ره) و دو جلد نیز مربوط به دوران مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: برای این مجموعه از پژوهشگران کاربرد و زبده بهره گرفته ایم. تدوین  کتاب 16 سال زمان داشته و برای هر جلد آن بطور میانگین از 15 کارشناس استفاده شده است و برای هماهنگی ها از ابتدا تاکنون 300 جلسه با کار شناسان برگزار شده است.

مشاور مقام معظم رهبری این کتاب را جامع و همراه با تحلیل عنوان کرد و افزود: در این مجموعه صرفا به ذکر وقایع بسنده نشده بلکه در بردارنده تاریخ سیاسی اجتماعی و فرهنگی است. تاکنون 12 جلد از این کتاب منتشر شده است.


حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ درباره شخصیت دکتر ولایتی بیان کرد: دکتر ولایتی از شخصیت های برجسته در حوزه طبابت، سیاست خارجی و روابط بین الملل است به جرات می‌توان گفت وی از نام آوران دنیا و مایه افتخار است.

وی تصریح کرد: ولایتی در حوزه مسائل فرهنگی یک کارشناس برجسته است. وی سالها عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بود و در حوزه تاریخ و تمدن اسلامی نیز دارای تخصص است. رجال سیاسی باید با پیشینه  تمدنی آشنا باشند تا بتوانند آن را برای توسعه و پیشرفت جامعه به خدمت بگیرند.

رضا پورحسین مدیر شبکه چهار گفت: تاریخ تمدن و فرهنگ ایران اسلامی غنی و پر فراز و نشیب است، اطلاع از پهنه و گستره و تاریخ تمدن اسلامی موجب غرور برای هر ایرانی است.

وی با بیان اینکه قبل و پس از انقلاب اسلامی تاریخ تمدن و فرهنگ اسلامی بخوبی مستندنگاری نشده است، اظهار داشت: در این حوزه فقط چند کتاب وجود دارد.

به گفته وی، ولایتی پس از انقلاب پرچم معرفی فرهنگ تمدن را به صورت روش مند و مستند در دست گرفت و با چاپ کتاب های زیاد در این حوزه نسل امروز را با پیشینیه قوی فرهنگی آشنا کرد. در صورت آشنایی با پیشنیه فرهنگی آینده جامعه جهت و شتاب بهتر و بیشتری خواهد داشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار