استرالیا در حال بررسی اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان است

نخست وزیر استرالیا گفت: درحال بررسی درخواست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان است.

استرالیا در حال بررسی اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نخست وزیر استرالیا روز جمعه گفت درحال بررسی درخواست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان است.
 
وی در حالی این اظهارات را بیان کرد که گفته می شود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز درحال بررسی گسترش ماموریت تحت فرماندهی ناتو در افغانستان از طریق اعزام چند هزار نیروی دیگر به این کشور است.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، مالکوم تورنبال به جزئیات درباره درخواست مقامات نظامی ناتو که در سفر اواخر ماه گذشته وی به افغانستان مطرح شد اشاره نکرد. وی با این حال تاکید کرد با این ایده مخالفتی ندارد.
 
تورنبال در مصاحبه با خبرنگاران در سیدنی تصریح کرد: ما بدون شک برای افزایش همکاری خودمان در افغانستان آمادگی داریم اما با این حال باید تعهدات نظامی استرالیا را در دیگر بخش های منطقه و در حقیقت در دیگر بخش های جهان مد نظر قرار دهیم.
 
وی افزود: بسیار مهم است که ما و متحدانمان به همکاری در افغانستان ادامه دهیم.
در حال حاضر حدود سه هزار نفر از نیروهای استرالیایی در افغانستان مستقر هستند و در زمینه آموزش و مشورت دادند به نیروهای افغان همکاری دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار