درگفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد؛

تنها ۱۰ درصد از مددجویان کمیته امداد آذربایجان غربی فاقد مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: تنها ۱۰ درصد از خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دراستان فاقد مسکن می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ دکتر عزیز سهندی گفت: در حال حاضر ۶۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند که از این تعداد ۱۰ درصد ۶ شامل هزار و ۵۰۰ خانوار فاقد مسکن هستند.

وی تامین مسکن نیازمندان و مددجویان تحت پوشش را یکی از اقدامات مهم این نهاد عنوان کرد و افزود:گامهای مهم در خصوص رفع نیاز مسکن مددجویان در استان برداشته شده است که تدوین برنامه منسجم و هدفدار ۵ ساله از جمله آنهاست.

سهندی افزود: با پایان برنامه ۵ ساله تمامی مددجویان فاقد مسکن صاحب خانه شده و هیچ مددجویی در سطح استان بدون مسکن نخواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجانغربی گفت: سال گذشته از اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین ۳۲۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال خریداری و احداث شده است.

وی اضافه کرد: یک هزارو ۷۰۰ تعمیرات ساختمانی با صرف ۳۲ میلیارد ریال اعتبار نیز برای مددجویان تحت پوشش انجام شده است.

دکتر سهندی در ادامه به پرداخت خسارت به مددجویان سیل زده روستایی که دچار آسیب شده بودند اشاره کرد و افزود: در این حادثه دلخراش ۱۵۰ خانوار دچار آسب شدند که برای بازسازی و نوسازی منازل آنها بک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد پرداخت شد.

وی با اظهار اینکه تمامی خانواده ها دارای بیمه حوادث بودند افزود: از طرف بیمه نیز بیش از یک میلیارد ریال به خانواده های آسیب دیده پرداخت شد.

همچنین بنیاد مسکن استان نیز اقدام به پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه و ۵۰ میلیون ریال بصورت بلاعوض به خانواده های سیل زده کرده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.