اردبیل؛

بالا بودن تولید پسماند در اردبیل از میانگین‌های کشوری و جهانی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تولید پسماند در شهر اردبیل هم اکنون از میانگین‌های کشوری و جهانی بالا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد خداپرست در جلسه بررسی دفع پسماندهای شهری و پزشکی اردبیل اظهار داشت:میانگین تولیدروزانه پسماند در استان 750 تن در بخش شهری و 320 تا 350 تن پسماند در بخش روستایی است که باید تلاش و جدیت بر این باشد تا این میزان تولید پسماند با اقدامات مختلف کاهش یابد.

وی تولید روزانه پسماند در شهر اردبیل را 300 تا 340 تن دانست و بیان کرد: تولید پسماند در شهر اردبیل هم اکنون از میانگین‌های کشوری و جهانی بالا بوده به طوری کهدر حالی که میانگین کشوری تولید پسماند روزانه 600 گرم است این میانگینب ه ازای هر شهروند در استان اردبیل 800 گرم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد:عملیات بی‌خطرسازی زباله در 14 بیمارستان استان و تمامی مراکز درمانی و بهداشتی شهر اردبیل انجام می‌شود که تمامی مراکز درمانی از جمله مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها ملزم به رعایت اصول مدیریت پسماند پزشکی هستند و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بی‌خطرسازی پسماندهای پزشکی در تمام بیمارستان‌های استان انجام می‌شود، گفت: استان اردبیل یکی از استان‌های پیشرو در زمینه مدیریت پسماندهای پزشکی است که در این زمینه تلاش و جدیت بر این است تا با انجام اقدامات نظارتی زمینه تداوم این امر فراهم شود.

خداپرست با تاکید بر لزوم رعایت موضوع مدیریت پسماند توسط شهرداری‌ها افزود: گاهی برخی شهرداری‌ها به ضوابط فنی انتخاب محل دفن پسماند و دفن اصولی و بهداشتی توجهی نمی‌کنند و همین امر سبب به خطر افتادن سلامت عمومی جامعه می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: آلودگی‌ها محیط زیستی و بهداشتی زنجیروار به همدیگر مرتبط هستندکه اگر تصمیم و تدبیر درست از سوی اداره‌ها و ارگان‌های مربوطه در این باره نشود به آسانی برطرف نخواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.