سمنان;

انجام بیش از 4 هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام 4 هزارو 364 مورد بازرسی در یکسال گذشته در سطح واحدهای صنفی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اعلام این خبر گفت: این بازرسی ها درراستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه وحمایت ازمصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی طی سال 95 و با بهره گیری از ظرفیت بازرسان مستقر در این سازمان و ادارات شهرستان های تابعه صورت گرفته است.

وی افزود : در این بازرسی ها که توسط بازرسان سازمان و دستگاههای نظارتی حاکمیتی در حوزه نظارت بر بازار و از جمله دستگاههای کاشف موضوع ماده (36)  قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد یک هزار و 268 مورد بازرسی طی گشت های مشترک با دستگاه های ذیربط صورت گرفته است  که از این تعداد بازرسی ، 116 فقره پرونده تخلف تنظیم شده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد : عمده ترین کالاهای مکشوفه مربوط به گروه های کالایی آرایشی و بهداشتی ، مواد دخانی ، مواد غذایی ، سوخت ، آرد و نان و غیره است که تعداد 234 فقره پرونده تخلف به ارزش ریالی 4 میلیارد و 399 میلیون ریال تشکیل و جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی با اشاره به تلاشهای دولت در حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی مدون و مستمر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: استان سمنان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی و  عبور کالاهای ترانزیتی ، با هم اندیشی تمامی دستگاه های اجرایی و اعضای کارگروه حمایت از تولید ، شرایط جهت قاچاق کالا سخت و فضا برای این کار محدود گردد.

بهروز اسودی برگزاری کارگاهها و همایشهای آموزشی، جلسات آموزشی، افزایش سطح کمی و کیفی بازرسی و کشف کالای قاچاق، بهره بردن از ظرفیتهای تشکل های مردم نهاد و ... را از جمله برنامه های ارائه شده جهت اجرا در سالجاری توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان و دیگر دستگاه های اجرایی ذیربط بر شمرد.
انتهای پیام / ه


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار