سمنان;

ثبت بیش از 400 تخلف صنفی در سمنان

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان از ثبت 448 مورد تخلف صنفی در طرح تشدید نظارتی و پایش بازار کالا و خدمات ویژه نوروز 96 در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی یحیایی رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت : این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب گشت های مشترک بازرسی صورت گرفته است.

وی اظهار داشت در این طرح نظارتی که از 15 اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا بیستم فروردین ماه سال جاری ادامه داشت ، نظارت و بازرسی واحدهای صنفی مورد نظر به ویژه واحدهای عرضه کالاهایی از قبیل میوه و تره بار ، نانوایی ها ، مراکز اقامتی ، مراکز خرید ،  رستورانهای شهری و بین شهری ، تعمیر و امداد خودرو و خدمات مرسوم این ایام در اولویت نظارت بوده است .

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد در این طرح نظارتی در حدود 9 هزارو 788 مورد بازرسی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه و با اولویت بررسی گزارشات مردمی از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است که تعداد 448 مورد پرونده تخلف ثبت شد.

وی افزود: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور و عرضه و غیره به ارزش ریالی 3 میلیارد و 340 میلیون ریال کشف که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مهدی یحیایی اظهار داشت: در این طرح نظارتی و با هدف بهره گیری و هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاههای اجرایی استان حدود 170 مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی سطح عرضه صورت پذیرفته که تعداد 108 مورد تخلف به ارزش ریالی بیش از 277 میلیون ریال شناسایی و به مراجع ذیربط ارجاع گردید.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.