سمنان؛

بازدید نوروزی از اصناف استان سمنان

در هشت هزار بازرسی صورت گرفته از اصناف استان قریب به ۳۹۵پرونده تخلف تشکیل شد که در مراجع قضایی به این تخلفات رسیدگی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ محمد مهدی یحیایی رئیس اداره نظارت وبازرسی صنعت، معدن وتجارت استان سمنان از انجام هشت هزار بازرسی در طول ایام نوروز از اصناف استان برای جلوگیری و برخورد با تخلفات احتمالی خبر داد.

وی ضمن تشریح اقدامات این اداره کل در ایام نوروز به خصوص در مقوله برخورد با متخلفان اصناف، افزود: در هشت هزار بازرسی صورت گرفته از اصناف استان قریب به ۳۹۵پرونده تخلف تشکیل شد که در مراجع قضایی به این تخلفات رسیدگی می شود.

نوروزی تصریح کرد: عمده تخلفات ثبت شده از اصناف در ایام نوروز، گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی غیر مجاز و ... است که عدم درج قیمت بر روی کالا در این میان بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: پوشاک، کیف، کفش، آجیل و خشکبار، خواروبار، قنادی و شیرینی فروشی، میوه فروشی و تره بار، رستوران ها و هتل ها و لبنیات محلی در زمره اصنافی بودند که بیشترین تخلف را در ایام نوروز به خود اختصاص دادند.

یحیایی همچنین با اشاره به برقراری گشت سامانه تلفنی ۱۲۴ علاوه بر گشت های صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: خوشبختانه در ایام نوروز نظارت خوبی بر بازار اقلام نوروزی در سطح استان صورت گرفته که می توان گفت رضایت نسبی مردم را نیز در بر داشت.

وی افزود: عمده رسیدگی به تخلفات اصناف با توجه به گزارش های مردمی به سامانه پیام گیر ۱۲۴ بود که به واقع می توان گفت بدون این بازوی همراهی و همکاری بین مردم و صنعت، معدن و تجارت، قادر به کنترل تمامی بازار عرضه محصولات در سطح استان نیستیم.

رئیس اداره نظارت وبازرسی صنعت، معدن وتجارت استان سمنان در پایان گفت: جریمه نقدی و یا حتی تعطیلی در مدت زمان مختلف در زمره جریمه هایی است که اصناف متخلف با آن روبرو خواهند شد.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.