کاشان؛

طرح فاضلاب شهر نیاسر کاشان بهره برداری شد

نخستین شبکه فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی در نیاسر کاشان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیین بهره برداری از طرح فاضلاب شهر نیاسر کاشان به عنوان نخستین پروژه با مشارکت 85 درصدی بخش خصوصی و حضور مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در هتل سبز این شهر برگزار شد.

 محمدرضا اسدی مدیر عامل شرکت آبفای کاشان در این آیین گفت: این طرح با اعتبار 250 میلیارد ریال از سال 87 آغاز شد.

محمدرضا اسدی با اشاره به ظرفیت 400 متر مکعبی سیستم پکیج فاضلاب شهر نیاسر در شبانه روز افزود: ابعاد کلی سیستم 500 مترمربع،  روش تصفیهmoving bed biofilm reactor ) MBBR) و استاندارد تخلیه پساب آن نیز استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست جهت تخلیه آب های سطحی است.

وی افزود: شبکه جمع آوری این سیستم به طول 21.2( 21 و دو دهم) کیلومتر و قطر 200 تا 500 میلیمتر و خط انتقال آن به طول 2.4 (دو و چهار دهم) کیلومتر و قطر 500 میلیمتر از مشخصات بخش های اجرا شده است. 

به‌گفته‌وی، تعداد انشعابات فاضلاب شهر نیاسر 660 مورد تا پایان سال 95 و مجموع آن 710 مورد است.

مدیر عامل آبفای کاشان، سال مقصد طرح را 1415 برای جمعیتی معادل 38 هزار و 325 نفر با سرانه 160 لیترنفر روز برشمرد.

مدیر عامل شرکت آبفای کاشان یادآورشد: امکان استفاده از پساب خروجی پکیج تصفیه فاضلاب در شهر نیاسر،  استفاده از سیستم های اطلاعات مکانی(GIS) برای به روز نگهداری اطلاعات شبکه و مشترکین فاضلاب شهر نیاسر، اجرای طرح در مناطق بسیار سخت و کوهستانی، خرید،حمل، نصب و راه اندازی و بهره برداری از یک دستگاه پکیج پیشرفته، استفاده از قابلیت های سرمایه گذاری بخش خصوصی به روش بهره گیری از تسهیلات ماده واحده قانون اصلاح ماده 56 بعنوان اولین نمونه در کشور از ویژگی ها و نوآوری های در طرح است.

اسدی،  با اشاره به اینکه منطقه کاشان از نظر منابع آبی فقیر است افزود: بهره برداری از شبکه های فاضلاب تاثیر بسیاری در بازچرخانی آب در صنایع و دیگر مصارف آن علاوه جلوگیری از آلودگی محیط زیست دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.